آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

بیانیه مجمع ملی افغانستان در پیوند به رخدادهای اخیر کشور

بیانیه مجمع ملی افغانستان در پیوند به رخدادهای اخیر کشور


به نام خداوند دادگر و توانا

ملت غیور و شجاع!

برادران، خواهران و مادران داغدیده و رنج کشیده افغانستان!

مدتی است که امواج خشونت، خصومت و بدبینی، در کنار حربه نیرنگ و فتنه‌انگیزی، چنان مهیب و ملتهب شده و به تلاطم در آمده است که حتا دامن سکانداران کشتی شکسته و طوفان‌زده کشور ما را نیز گرفته است. در یک چنین وضعی، دشمنان صلح و امنیت، وضعیت جاری کشور را چنان آشفته و پریشان کرده‌اند که به زعم خودشان، شناختن حق از باطل را ناممکن سازند و حتا برخی از حلقات خود فروخته، خود “فاجعه” می‌آفرینند و خود نیز “فاتحه” می‌گیرند، و با “وجدانی که ندارند” با وجدِ تمام، پیش از وقوع فاجعه به تماشا می‌نشینند و پس از وقوع آن، لبخند زنان، برای خوانش “تسلیت‌نامه” به پا می‌خیزند!

آری! به قول مولای مان امیر مؤمنان علی(ع) که فرمود:

“….آنگاه كه فتنه‌‏ها روي آورند، حقّ و باطل درهم آميزند و شُبهه و سردرگمی ايجاد كنند،… و فتنه‏‎ها چون بادها در گردشند، گاهی به شهری رسند و آنجا را مورد تاخت و تاز قرار دهند و زمانی به شهر ديگر هجوم آورند”؛ اینک، ما مصداق همان فرمایشات گهربار ایشان شده‌ایم و هر روزه می‌بینیم که بادهای فتنه از شهری به شهری و از دیاری به دیاری در وزیدن است و تقریباً همه‌جا را فراگرفته است. و می‌بینیم که چگونه بر “آتش فتنه”، “نفت نفاق” می‌ریزند و از “خاکستر خیانتِ” خویش، “روسیاهیِ سیاسی” به دست می‌آوردند… و می‌بینیم که چگونه  دست بر دست دشمنان نهاده سر از بدن جوانان، پیران و نوباوگانِ گُل‌اندامِ معصوم ما جدا می‌کنند؛ تا بدین‌وسیله به آمال و امیال پلید و پست خویش نایل آیند… لذا بر ماست که با هُشیاری و درایت کامل، جلو همه “فتنه‌انگیزان”، “دورویان” و “دروغگویان” عصر خویش را بگیریم و فرصت فتنه‌انگیزی بیش‌تر از این را به آنان ندهیم.

مجمع ملی مردم افغانستان، از آنجایی که با ژرف‌نگری تمام، ناظرِ همه وقایع کشور، اعم از سیاسی، نظامی و امنیتی بوده و هست، در برابر همه حوادث و مسایل جاری کشور احساس مسئولیت می‌کند؛ لذا، به هیچ‌کس و هیج حلقه و جناحی، اجازه نمی‌دهد که برای رسیدن به اغراض نامشروع سیاسی و یا جناحی خویش، امنیت، آسایش و شیرازه حکومت وحدت ملی را برهم زده و به مقاصد شوم شان برسند.

مجمع ملی مردم افغانستان، دسایس و توطئه‌های اخیر برخی از حلقات فتنه‌انگیز را به شدت محکوم نموده و از تمام نیروهای ملی و مردمی می‌خواهد که با صفوف فشرده و منسجم در برابر این‌گونه توطئه‌های ناجوانمردانه بایستند و نگذارند شخصیت‌های ملی و سرداران نام‌دار کشور را ترور شخصیتی کنند.

باتوجه به وقایع اخیری که در تمام افغانستان به وقوع پیوسته و ما شاهد کشتارهای بسیار فجیع و بی‌رحمانه‌ای در سطح کشور بودیم. از جمله کشتار فجیع و دسته‌جمعی شهروندان بی‌دفاع و مظلوم ما در دره “میرزاولنگ” ولسوالی صیاد، شاهد یک سلسله ترورهای شخصی و شخصیتی هم، بوده و هستیم. دشمنان قسم‌خورده ما اگر نتوانند شخصیت‌های دلسوز ما را “ترور شخصی” کنند، دست به “ترور شخصیتی” می‌زنند؛ چنان‌که این کار را هم انجام دادند… این‌بار عطامحمد نور، والی خدمتگزار و قدرتمند ولایت بلخ را آماج قرار داده‌اند و به زعم خودشان می‌خواهند با خدشه‌دار کردن شخصیت وی، زمینه را برای رسیدن به اهداف شوم شان فراهم کنند.

مجمع ملی مردم افغانستان، ضمن محکوم کردن تمام فجایع انسانی که در کشور اتفاق افتاده، مخصوصاً فاجعه دردناک دره میرزاولنگ، دسیسه‌های افراد معلوم‌الحال را در ولایت بلخ به شدت محکوم نموده و از شخصیت‌های بزرگ ملی و جهادی خویش مانند استاد عطامحمد نور، والی با تدبیر بلخ، این دیار فرهنگ پرورِ “مولانا” و ولایتِ ولیّ خدا حضرت “مولا علی” (ع)، حمایت بی‌دریغ و همه‌جانبه نموده و نخواهد گذاشت “امواج فتنه و فساد”، ملت به خون‌تپیده؛ اما شجاع ما را از ساحل نجات دور سازد. و من الله التوفیق

سید علی‌رضا محمودی

رییس مجمع ملی افغانستان

کابل ۲۸ اسد ۱۳۹۶ هجری شمسی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا