آخرین اخبارجهانسیاست

بیشتر امریکایی‌ها ترامپ و بایدن را نمی‌خواهند

خبرگزاری دید: نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر امریکایی‌ها، در انتخابات ریاست‌ جمهوری ۲۰۲۴ تمایلی به رأی دادن به ترامپ و بایدن ندارند.


نتایج نظرسنجی جدید «هاروارد کپس-هریس» نشان می‌دهد که ۵۸ درصد از امریکایی‌ها تمایلی به رأی دادن مجدد به «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» ندارند و خواهان حمایت از نامزد یک حزب ثالث یا مستقل در انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی ایالات متحده هستند.
تاکنون هیچ نامزد یک حزب ثالث موفق به پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری در ایالات متحده امریکا نشده است و بهترین عملکردی که یک نامزد حزب ثالث در انتخابات ریاست‌ جمهوری امریکا داشته است، مربوط به «تئودور روزولت» می‌شود که با کسب ۲۷.۳۹ درصد آراء انتخاباتی در انتخابات ریاست ‌جمهوری ۱۹۱۲ ایالات متحده امریکا در جایگاه دوم قرار گرفت.
نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که هم بایدن و هم ترامپ در بین امریکایی‌ها به شدت نامحبوب هستند و اکثر امریکایی‌ها نمی‌خواهند در انتخابات بعدی ۲۰۲۴ شاهد نامزدی ترامپ و بایدن باشند.
طبق نتایج نظرسنجی، ۶۳ درصد از افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند، گفتند که نمی‌خواهند بایدن مجدداً برای دور دوم ریاست‌ جمهوری در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کند و ۵۵ درصد نیز گفتند که تمایلی ندارند که دونالد ترامپ مجدداً در رقابت‌های انتخابات ریاست ‌جمهوری امریکا شرکت کند.
بر اساس این گزارش، بایدن در یک سال گذشته شاهد کاهش شدید محبوبیت خود در نظرسنجی‌ها بوده است. نظرسنجی «گالوپ» که نتایج آن هفته گذشته منتشر شد، نشان داد که بایدن با ۴۱ درصد محبوبیت، دومین جایگاه پایین از نظر محبوبیت را از دهه ۱۹۵۰ تاکنون به خود اختصاص داده است و ترامپ از نظر پایین بودن محبوبیت در جایگاه اول قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا