آخرین اخباراجتماعافغانستان

یونیسف:

بیش از نیم میلیون کودک در افغانستان در معرض خطر خشکسالی هستند

به تازه‏‌گی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرده است که خشکسالی در افغانستان ۵۰۰ هزار کودک را با خطر سوءتغذیه و کم‌آبی رو به رو کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، این نهاد در تازه‌ترین خبرنامه خود هشدار داده است که نباریدن باران در اواخر سال ۲۰۱۷ و اوایل سال ۲۰۱۸ در کشور، منجر به فقدان امنیت غذایی و کمبود آب آشامیدنی سالم و افزایش سوءتغذیه در میان کودکان شده است.
بر بنیاد یافته‏های گزارش این نهاد، خشکسالی بر شرایط ۲۲ ولایت کشور اثر گذاشته و اکنون آثار آن بر زندگی یک میلیون نفر از مردم محسوس است و درماه آینده بیشتر از دو میلیون نفر در معرض آسیب‌های ناشی از خشکسالی قرار خواهند گرفت.
این نهاد سازمان ملل افزوده است که ١٠ ولایت افغانستان گرفتار نبود امنیت غذایی و کمبود آب آشامیدنی هستند. در این ولایت‌ها ۲۰ تا ۳۰ درصد منابع آبی خشک شده‌ است.
در همین حال، براساس اعلام یونیسف ولایت‌های بادغیس، بامیان، دایکندی، غور، هلمند، قندهار، جوزجان، ننگرهار، نیمروز، نورستان، تخار و ارزگان از ولایت‌هایی است که از خشکسالی به شدت آسیب دیده‌اند.
یونیسف گفته که آمار سوءتغذیه در این ولایت‌ها از قبل هم بالا بود و با نرسیدن غذای مقوی و آب سالم آشامیدنی در کنار عدم توجه به بهداشت محیط، می‌تواند وضعیت آن‌ها را به مراتب بدتر از قبل کند.
عادل خودر رییس نمایندگی یونیسف در کابل گفته که کودکان در سراسر این کشور قبل از این نیز با مشکلات زیادی رو به رو بودند و اکنون باید با این مشکل جدید نیز مقابله کنند.
یونیسف افزوده که خشکسالی در بدترین موقع سال که بهار باشد، بروز کرده است.
سازمان ملل قبل از این اعلام کرده بود که ۱۳ میلیون نفر در افغانستان اکنون امنیت غذایی ندارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا