آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

بیش از هزار جریب باغ‌ نو در بغلان ساخته شد

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از طریق برنامه‌ ملی باغداری خویش، کمپاین ساخت یک‌هزار و ۲۰۰ جریب باغ را در ولایت بغلان به پایان رساند.

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از طریق برنامه‌ ملی باغداری خویش، کمپاین ساخت یک‌هزار و ۲۰۰ جریب باغ را در ولایت بغلان به پایان رساند.
به گزارش خبرگزاری دید، در کمپاین خزانی و بهاری که از سوی برنامه‌ ملی باغداری و مالداری وزارت زراعت در ۱۴ واحد اداری ولایت بغلان راه‌اندازی شده بود، یک‌هزار و ۲۰۰ جریب باغ میوه ساخته شد.
به گفته‌ مسئولان ریاست زراعت و مالداری ولایت بغلان، این باغ‌ها در ولسوالی‌های بغلان مرکزی، دوشی، خنجان، تاله‌وبرفک، اندراب، خوست و فرینگ، نهرین، پل‌حصار، ده‌صلاح، گذرگاه نور، برکه، بنو و شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان ساخته شده است.
در این کمپاین، نهال‌های تصدیق شده‌ انجمن قوریه‌داران افغانستان، شامل زردآلو، آلوها، امرود، بادام، انار، چهارمغز، گیلاس، سیب، ناک و شفتالو برای باغداران در بدل ۵۰ درصد قیمت توزیع شده است.
برنامه‌ ملی باغداری و مالداری «NHLP» بر علاوه توزیع نهال‌های تصدیق شده، برای باغداران تحت پوشش، خدمات تخنیکی مانند نقشه‌کشی باغ، چگونگی غرس نهال، آماده ساختن سیستم آبیاری باغ‌ها، مبارزه با بیماری‌ها و آفت‌های گیاهی را نیز عرضه می‌کند.
از آغاز فعالیت برنامه‌ ملی باغداری و مالداری وزارت زراعت در ولایت بغلان، بیش‌تر از ۱۰ هزار جریب زمین باغ مثمر برای باشند‌گان این ولایت به شکل معیاری احداث شده و سالانه هزاران تُن میوه‌ مختلف از این باغ‌ها تولید می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا