آخرین اخبارافغانستان

بیش از یک تن مواد مخدر در سرپل حریق گردید

بیش از یک تن مواد مخدر امروز با حضور هیئت مشترک ارگان‌های امنیتی و کشفی در سرپل حریق گردید.
داکترحمیدالله حمید رییس مبارزه با مواد مخدر ولایت سرپل می‌گوید: ۱۱۸۶ کیلوگرام موادمخدر مختلف‌النوع که از سال ۱۳۹۴ به این طرف توسط ارگان‌های مختلف کشف گردیده بود امروز با حضور رسانه‌ها حریق گردید.
وی می‌گوید: که این مقدار مواد مخدر مختلف‌النوع توسط مدیریت مبارزه با مواد مخدر از مرکز و ولسوالی‌های ولایت سرپل از نزد قاچاق‌بران و فروشنده‌گان مواد مخدر جمع‌آوری گردیده بود.
رییس مبارزه با مواد مخدر ولایت سرپل می‌گوید: که در سال روان نسبت به سال‌های گذشته، کشت مواد مخدر در مرکز و ولسوالی‌ها، مناطقی که در قلمرو نیروهای شورشی و هراس‌افگنان قرار دارد افزایش یافته که ریاست مبارزه با مواد مخدر و نیروهای امنیتی بخاطر نابودی کشت کوکنار در این ولایت فعالیت دارند پلان‌هایی را بخاطر نابودی مواد مخدر و کشت کوکنار روی دست دارند.
مسوولان می‌گویند که در سال گذشته ۱۲۳ جریب زمین مواد مخدر کشت شده بود که تخریب گردیده و در سال جاری هم نابود خواهد شد.
سمونوال نورالله هوتک مدیر مبارزه با مواد مخدر می‌گوید: این مقدار مواد مخدر که شامل انواع مختلف مواد نشه‌آور می‌شود از سوی پولیس مبارزه با مواد مخدر از نقاط مختلف ولایت کشف و حریق گردید.
ثمرالدین سروش معاون ملکی فرماندهی پولیس سرپل به رسانه‌ها گفت: ۱۱۸۶ کیلوگرام مواد مخدر در طول چند سال گذشته ۲۱۸ کیلوگرام مواد مخدر از قبیل: ۱۵۴۰۰ کیلوگرام چرس، ۴۰۰ ملی‌گرام چرس، ۱۴۶۷۰ کیلوگرام تریاک، ۹۰۴۰۰ کیلوگرام چرس، ۲۱ کیلوگرام کشمش تخمر شده، ۳۰ لیتر مشروبات الکولی وطنی در عملیات‌های گوناگون از نزد افراد و اشخاص فروشنده کشف و ضبط گردیده بود که امروز در حضور رسانه‌ها به آتش کشیده شد.
معاون ملکی فرماندهی پولیس سرپل می‌ٍگوید: در میان این مقدار مواد مخدر چندین کیلوگرام تخم چرس و خشخاش نیزموجود بود حریق گردید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا