آخرین اخبارافغانستانسیاست

نامزد وزیر مالیه در پارلمان:

بیش از یک هزار کارمند اداره‌های عایداتی به دادستانی معرفی شدند

عبدالهادی ارغندیوال نامزد وزیر مالیه، فساد در گمرک‌ها و اداره‌های عایداتی دولت را «دانۀ سرطان» عنوان می‌کند و می‌گوید که بیش از یک هزار کارمند اداره‌های عایداتی این وزارت به جرم
فساد به دادستانی معرفی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دید، عبدالهادی ارغندیوال سرپرست وزارت مالیه امروز دوشنبه(۲۶ عقرب) در نشست علنی مجلس نمایند‌گان، فساد در گمرک‌ها و اداره‌های عایداتی دولت را انکارناپذیر توصیف کرد. آقای ارغندیوال می‌گوید که مبارزۀ جدی با این «دانۀ سرطانی» آغاز شده است.
سرپرست وزارت مالیه می‌افزاید که در جریان یک سال گذشته تدابیر جدی برای مبارزه با فساد در این وزارت روی دست گرفته شده و بیش از یک هزار کارمند اداره‌های عایداتی دولت به اتهام فساد به دادستانی معرفی شده‌اند.
آقای ارغندیوال عوامل درون‌سازمانی و بیرون‌سازمانی را در وجود فساد در اداره‌های عایداتی و گمرک‌های کشور دخیل می‌داند. به گفته او، یک بخش فساد در این اداره‌ها از مداخلۀ زورمندان و سیاستگران منشا گرفته است و بخش دیگر آن با کمبود تجهیزات الکترونیکی، ظرفیت سازمانی و کمبود امتیازهای مالی کارمندان اداره‌های عایداتی پیوند دارد.
سرپرست وزارت مالیه خاطرنشان می‌سازد که تلاش جدی برای قطع مداخلۀ زورمندان در اداره‌های عایداتی و توسعۀ ظرفیت‌های داخلی در این اداره‌ها آغاز شده است. به گفته او، تا چهار سال دیگر همۀ سیستم‌های اداره‌های عایداتی کشور الکترونیک خواهند شد.
آقای ارغندیوال همچنان به تلاش دولت برای خودکفایی مالی اشاره می‌کند و می‌افزاید که وزارت مالیه تلاش دارد عواید دولت تا پنج سال دیگر به ۴۰۰ میلیارد افغانی افزایش یابد. به گفتۀ سرپرست وزارت مالیه، این مبلغ می‌تواند بودجۀ عادی دولت را پوشش دهد.
گفتنی است که عواید دولت در جریان امسال به کمتر از ۱۵۰ میلیارد افغانی می‌رسد. پیش‌بینی می‌شود که عواید دولت در جریان امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و رکود اقتصادی ۳۰ درصد کاهش پیدا کند.
محمدمسعود اندرابی نامزد وزیر امور داخله، محمدحنیف اتمر نامزد وزیر امور خارجه و عبدالهادی ارغندیوال نامزد وزیر مالیه امروز دوشنبه برای کسب رای اعتماد به مجلس نمایندگان کشور حضور پیدا کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا