آخرین اخباراجتماعافغانستان

بیش از ۳۷۰ یتیم لباس عیدی دریافت کردند

رسول شهزاد- کابل

درآستانه فرا رسیدن عید سعید فطر و افزایش فقر و ناداری ایتام بی‌سرپرست، دفتر آیت‌الله سيد سعید حکیم به بیش از ۳۷۰ تن از یتیمان در شهر کابل لباس عیدی توزیع کرد.

سید محمد حسین رضوانی بامیانی مسئول دفتر آیت الله حکیم گفت که در افغانستان در اثر ۴۳ سال جنگ مشکلات زیادی پیش آمد و این جنگ تحمیلی چندین پیامد منفی برای ملت افغانستان در پی داشت که از جمله آن‌ها فقر، ویرانی و گرسنگی بود.

آقای رضوانی افزود که خوشبختانه دفاتر مراجع عظام تقلید در این شرایط سخت با همکاری مومنین و خیرین در کنار مردم بوده است و برای کمک به مردم فعالیت دارند و در دور ترین نقاط کشور صدها تُن مواد خوارکی و غیر خوراکی را می‌رسانند و در این راستا مشکل تبعیض و تفرقه  هم وجود ندارد، مشکلات قومی و مذهبی وجود ندارد و روند کمک‌رسانی به درستی انجام می‌شود.

وی افزود که از امام صادق روایت است که هر کسی بخواهد به بهشت برود دو کار را باید  انجام  دهد:.اول اینکه با خانواده‌اش اخلاق خوب و حسنه داشته باشد و دوم  یتیمان را مورد کمک و نوازش قرار دهد.

به گفته او، در شرايطی که عید فطر نزدیک است و این‌ها لباس مناسب ندارند و ممکن است نزد سایر اطفال احساس کم بود کنند، لذا برای ایتام لباس عیدی گرفته شده و در این مرحله ۳۷۲ یتیم را مورد توجه قرار داده و برای شان لباس عیدی  تهیه کرده و در مرحله بعد و قبل از عید فطر نیز برای نزدیک به  ۳۰۰ یتیم دیگر لباس عیدی توزیع می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا