آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

بیش از ۱۰۰ میلیون افغانی فروش و قرارداد در نمایشگاه بهاری کابل

نمایشگاه بهاری ۱۳۹۸ در کابل به پایان رسید. بر بنیاد آمارها، در این نمایشگاه غرفه‌داران به ارزش ۱۰۳ میلیون افغانی فروش و قرارداد داشته‌اند.

نمایشگاه بهاری ۱۳۹۸ در کابل به پایان رسید. بر بنیاد آمارها، در این نمایشگاه غرفه‌داران به ارزش ۱۰۳ میلیون افغانی فروش و قرارداد داشته‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، اکبر رستمی سخنگوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری می‌گوید: «در جریان بیست‌ودومین نمایشگاه بهاری، امسال غرفه‌داران این نمایشگاه ۲۶میلیون افغانی فروش و ۷۸ میلیون افغانی قرارداد داشته‌اند.»
این نمایشگاه روز جمعه دوم حمل در بادام‌باغ کابل برای پنج روز جریان داشت. این نمایشگاه که روز گذشته (سه‌شنبه، ۶ حمل) به پایان رسید بیش از ۵۰ هزار بازدیدکننده داشته است.
در نمایشگاه بهاری امسال در ۲۳۰ غرفه به‌شمول ۶۱ غرفه صنایع دستی زنان، محصولات زراعتی، حیوانی و هم‌چنین ماشین‌آلات و لوزام زراعتی به نمایشگاه گذاشته شده بود.
اکبر رستمی سخنگوی وزارت زراعت آبیاری و مالداری می‌گوید این نمایشگاه که به منظور بازاریابی برای محصولات زراعتی و حیوانی، تامین روابط میان تولیدکنند‌گان، پروسس‌کنند‌گان و تاجران و هم‌چنین فروش محصولات زراعتی، حیوانی و صنایع دستی زنان راه‌اندازی شده بود در آن ۱۶۴ میلیون افغانی تعهد صورت گرفته است.
آقای رستمی می‌افزاید که در جریان این نمایشگاه شماری از تاجران از غرفه‌های محصولات زراعتی، حیوانی و هم‌چنین صنایع دستی زنان بازدید کرده و در جریان این دیدار برای خریداری این محصولات به ارزش ۱۶۴ میلیون افغانی تعهد شده است.
او گفت که تاجران و تولیدکنندگان پس از بحث‌های بیش‌تر در این زمینه باهم قرارداد امضا خواهند کرد.
سخنگوی وزارت زراعت می‌گوید که پیاز زعفران، صنایع دستی زنان، محصولات حیوانی و زراعتی، میوه‌های تازه و خشک، عسل و نباتات طبی و صنعتی، از جمله‌ محصولاتی‌ است که بیش‌ترین تعهدات برای خرید و فروش آن صورت گرفته است.
در همین‌حال، محمد صمیم شکوری یک تن از غرفه‌داران که در بخش پروسس میوه‌جات خشک فعالیت ‌دارد گفته است که نمایشگاه امسال موثریت بیش‌تری داشت و آنان توانستند محصولات‌شان را به مردم معرفی و به فروش برسانند.
او گفت:«موثریتی که این نمایشگاه در مقایسه با نمایشگاه‌های قبلی داشت این بود که وقت‌ آن بیش‌تر بود و در گذشته برای سه روز برگزار می‌شد. در بخش بازاریابی هم خوب‌تر بود.»
هم‌چنین سیما سینایی نیز که غرفه‌ فروش ترشی، مرچ مصالح‌دار، چتنی و شیرینی در این نمایشگاه داشت می‌گوید که در این نمایشگاه نه تنها محصولات‌شان را فروختند، بلکه توانستند بازاریابی خوبی بکنند.
او که از ولایت بلخ برای شرکت در این نمایشگاه آمده بود گفت: «این نمایشگاه برای من خیلی خوب و تجربه‌ خوبی را کسب کردم. قبلاً اگر ده مشتری داشتیم، حالا ده‌ها مشتری برای محصولات خود پیدا کرده‌ایم.»
سیما سینایی تاکید کرد که برای معرفی و بازاریابی برای تولیدات و صنایع زنان ضرورت به کارهای بیش‌تر است و نهادهای مسئول در این زمینه باید گام‌های بیش‌تری بردارند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا