آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

بیش از ۲۲ میلیون دالر در ننگرهار هزینه می‌شود

نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در سفری به ولایت ننگرهار، آغاز کار عملی پروژه‌ «رشد زراعت و انکشاف روستایی» را در این ولایت افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری دید، این پروژه به هزینه‌ ۲۲.۱ میلیون دالر در جریان سه سال در شش ولسوالی ولایت ننگرهار تطبیق می‌شود.
پروژه‌ «رشد زراعت و انکشاف روستایی» از سوی اداره‌ امور بین‌المللی امریکا در بخش تنفیذ قانون و مبارزه با مواد مخدر تمویل و از طریق اداره‌ انکشافی سازمان ملل متحد هزینه می‌شود.نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در سفری به ولایت ننگرهار، آغاز کار عملی پروژه‌ «رشد زراعت و انکشاف روستایی» را در این ولایت افتتاح کرد.
این پروژه، به منظور گسترش زراعت و معرفی کشت‌های بدیل کوکنار، در ولسوالی‌های «رودات، چپرهار، کوت، شیرزاد، خوگیانی و اچین ننگرهار» تطبیق می‌شود.
نصیراحمد درانی در یک کنفرانس خبری در جمع مسئولان محلی، بزرگان و دهقانان ولایت ننگرهار گفت که این پروژه، در روستاهایی که بیشتر جنگ زده‌اند و در بیش‌تر زمین‌های‌شان کوکنار کشت می‌شد، عملاً به کار آغاز می‌کند.
آقای درانی گفت:« برای توسعه‌ زراعت و جلوگیری از کشت کوکنار، امروز طبق وعده‌ای که دو ماه پیش به شما داشتم، عملاً با امضای قرارداد ۱۹۵ سبزخانه‌ تجارتی، کار این پروژه را در ولسوالی‌های کم‌تر انکشاف‌یافته‌ ننگرهار افتتاح می‌کنیم.»
وزیر زراعت گفت:« مکلف هستیم که در مناطق آسیب دیده و محروم پروژه‌ها را تطبیق کنیم، مردم و دهقانان باید در تطبیق این پروژه‌ها همکاری کنند، تا خانواده‌ها در افغانستان، دارای اقتصاد بهتر شوند.»
آقای درانی افزود که پروژه‌ رشد زراعت و انکشاف روستایی در شش ولسوالی ننگرهار برای تقویت زنجیره‌‌ای ارزش زراعتی، دهقانان و باغداران را در راستای تقویت محصولات ارزشمند باغداری و فراهم‌آوری زمینه‌های بازاریابی داخلی و خارجی، ایجاد زیرساخت‌های زراعتی، از جمله مرکزهای پروسس و بسته‌بندی و ذخیره‌خانه‌ها و سیستم‌های آبیاری کمک می‌کند.
گفتنی است که برخی از ولسوالی‌های ننگرهار به مرکز فعالیت‌های داعش بدل شده و اکنون دولت در آن مناطق حاکمیت ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا