آخرین اخباراجتماعافغانستان

بیش از ۳۰ هزار تن در فاریاب معتاد هستند

مسئولان محلی و بانوان در فاریاب از افزایش افراد معتاد به مواد مخدر در این ولایت ابراز نگرانی کردند.
سید انور سادات، والی فاریاب، که امروز در یک همایشی زیر نام«مشارکت زنان علیه مواد مخدر» در این ولایت با حضور بانوان، فعالان جامعه مدنی، علمای دینی و بزرگان قومی صحبت می‌کرد، گفت: در شهر میمنه و ولسوالی‌های این ولایت بیش از ۳۰ هزار تن به مواد مخدر آغوشته‌اند.
از سوی هم والی فاریاب نقش بانوان را به خاطر مبارزه علیه مواد مخدر و آگاهی‌دهی آنان به سایر افراد جامعه موثر دانسته خواستار همکاری زنان در امر مبارزه با مواد مخدر شد.
با این‌همه، درگذشته‌ها نگرانی از افزایش بانوان معتاد به مواد مخدر در این ولایت وجود داشت، اما اکنون والی فاریاب با رد این ادعا می‌گوید که در این ولایت بانوان معتاد به مواد مخدر وجود ندارد و گزارش‌های نشر شده یک شایعه است.
در همین حال، داکتر کریمه حامد فاریابی، یک‌تن از فعالان زن در فاریاب به خبرگزاری دید می‌گوید: با آن‌که زنان معتاد به مواد مخدر در این ولایت وجود دارد، حتی شماری از بانوان در اکثریت ولسوالی‌ها بخاطر پروسس مواد مخدر به کار گرفته میشوند.
وی گفت که بانوان معتاد به مواد مخدر در ولسوالی قیصار، بلچراغ و اندخوی این ولایت وجود دارد .
بانو فاریابی همچنان گفت اکثر بانوانی که در صنعت کار قالین و گلیم‌بافی مصروف کار هستند، بخاطر رفع خسته‌گی شان مواد مخدر استفاده می‌کنند و حتی به اطفال خورد سال شان نیز به‌خاطر آرام‌ساخت مواد مخدر می‌دهند.
با این‌همه، محمد اسحق شمسی، رییس اداره مبارزه علیه مواد مخدر فاریاب به خبرگزاری دید می‌گوید که نسبت به سال گذشته کشت مواد مخدر این ولایت افزایش یافته است.
آقای شمسی علت افزایش کشت مواد مخدر در این ولایت را گسترش ناامنی‌ها عنوان نموده می‌گوید که بیشتر مزارع مواد مخدر در ولسوالی‌های پشتونکوت، غورماچ، قیصار، گرزیوان و ولسوالی کوهستان این ولایت وجود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا