آخرین اخبارافغانستانسیاست

بیش از ۴۰۰ زن شامل فهرست ابتدایی نامزدان انتخابات پارلمانی است

سرانجام کمیسیون انتخابات فهرست ابتدایی نامزدان انتخابات پارلمانی را نهایی و اعلام کرده است. در فهرست ابتدایی نامزدان ۴۰۴ زن نیز شامل است.
فهرست نخستین نامزدان انتخابات مجلس نمایندگان ۳۳ ولایت کشور، از سوی کمیسیون انتخابات نشر شد.
در فهرست ابتدایی، نام ۲۱۶۱ نفر شامل است. نام ۱۴۱ متقاضی از ۲۶ ولایت به دلایل مختلف از جمله کامل نبودن اسنادشان از این فهرست حذف شده است.
قرار بود فهرست ابتدایی نامزدان شورای ولسوالی‌ها یکجا با مجلس نمایندگان اعلام شود، اما کمیسیون انتخابات گفته است که به دلیل تراکم کار، موفق به اعلام فهرست نامزدان شورای ولسوالی‌ها نشده است. کمیسیون انتخابات بر بنیاد تقویم انتخاباتی، باید فهرست نخستین نامزدان انتخابات مجلس نمایندگان و شورای‌های ولسوالی‌ها را در هفتم سرطان اعلام می‌کرد. فهرستی که پس از حدود یک هفته تأخیر اعلام شد و انتقاد نهادهای ناظر انتخاباتی را برانگیخته است.
با این همه، حالا که فهرست ابتدایی نامزدان تکمیل شده است، مطابق به قانون انتخابات، نامزدان حذف شده دو هفته وقت دارند که اعتراض و شکایت خود را در کمیسیون شکایات انتخاباتی درج کنند. بر اساس تقویم انتخابات، نامزدان برای انصراف تا دو روز آینده وقت دارند.
فهرست نهایی نامزدان انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها یک ماه بعد اعلام می‌شود و نامزدان از تاریخ ششم تا ۲۵ میزان به مبارزات انتخاباتی می‌پردازند. قرار .است انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌های کشور به تاریخ ۲۸ ماه میزان برگزار شود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا