آخرین اخبارافغانستان

بیش از ۵ هزار داوطلب برای راهیابی به اکادمی پولیس رقابت کردند

بیش از ۵ هزار داوطلب برای راهیابی به تحصیلات مقطع لیسانس در اکادمی پولیس ملی شهید جنرال عبدالرازق، در آزمون رقابتی «کانکور» شرکت کردند.

بیش از ۵ هزار داوطلب برای راهیابی به تحصیلات مقطع لیسانس در اکادمی پولیس ملی شهید جنرال عبدالرازق، در آزمون رقابتی «کانکور» شرکت کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، اکادمی پولیس ملی شهید عبدالرازق در تفاهم با وزارت تحصیلات عالی امتحان کانکور را جهت راهیابی داوطلبان مقطع لیسانس، در میان حدود ۵۲۰۰ داوطلب اعم از طبقه ذکور و اناث، برگزار کرد.
این آزمون رقابتی امروز چهارشنبه(۱۶ دلو) برگزار و از سوی هیئت رهبری ریاست اداره عالی امتحانات وزارت تحصیلات عالی، از داوطلبان اخذ گردید.
پاسوال محمد فرید افضلی فرمانده عمومی اکادمی پولیس ملی شهید عبدالرازق، در مراسم افتتاحیه امتحان کانکور ضمن استدعای موفقیت برای داوطلبان در این آزمون، به آنان با تأکید یادآور شد که تنها راه و معیار راهیابی داوطلبان به اکادمی پولیس، استعداد، تعهد به مردم و عشق به مسلک مقدس پولیس است و نیز اطمینان داد که، در ارزیابی ورق امتحانات داوطلبان واسطه به هیچ صورت نمی‌تواند کارساز باشد.
در امتحان متذکره ۱۶۰ پرسش در چهار کتگوری «ریاضی، علوم طبیعی، علوم دینی-اجتماعی و السنه و معلومات عمومی» ترتیب و هر سوال در قالب «چهارجوابه» به شکل تحریری از داوطلبان مطرح گردید.
در حال حاضر به تعداد ۱۷۰۰ تن از محصلین پولیس در قالب سه پروگرام «لیسانس، فوق لیسانس و ماستری» و در سه تایم جداگانه در اکادمی پولیس ملی شهید عبدالرازق علوم «حقوقی، جنایی، امنی و لوجستیکی» را با معیارهای جهانی فرا می‌گیرند.
قابل یاد آوریست که این اکادمی، در سال روان به تعداد ۴۵۵ افسر پولیس به سطح لیسانس نظامی را به جامعه تقدیم کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا