آخرین اخباراجتماع

طی سه هفته

بیماری سرخکان جان ۱۵ کودک را گرفت

مقامات در ولایت دورافتاده«نورستان» از شیوع بیماری سرخکان در میان کودکان یک ولسوالی این ولایت خبر داده و می‌گویند که طالبان مانع رساندن خدمات صحی و درمان آنان می‌گردند.
مقامات ولایت نورستان گفته‌اند که بیماری سرخکان در این ولایت در سه هفته گذشته جان ۱۵ کودک را گرفته است. والی این ولایت گفته است که ناامنی باعث شده که این کودکان به خدمات صحی دسترسی پیدا نکرده و جان بدهند.
حافظ عبدالقیوم والی نورستان روز گذشته به«دویچه‌وله» گفت که تیم‌های سیار صحی به مناطق شیوع این بیماری فرستاده شده‌اند و به کودکان بیمار خدمات ارایه می شود. وی افزود:« کودکان زیادی به این بیماری مبتلا شده‌اند.»
وی اضافه کرد که این بیماری تاکنون در یک ولسوالی محدود است. به گفته وی شماری مناطق هستند که تحت کنترول طالبان قرار داشته و امکان رساندن خدمات صحی به همه‌جا ناممکن است.
حافظ عبدالقیوم گفت، طالبان اجازه نمی‌دهند که به کودکان بیمار امدادرسانی صورت گرفته و تداوی گردند. طالبان تاکنون در رابطه با این موضوع اظهارنظری نکرده‌اند.
والی نورستان گفت که حکومت تلاش دارد با پادرمیانی بزرگان قومی از طالبان بخواهد که اجازه بدهند به این کودکان بیمار خدمات درمانی ارایه شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا