آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

فیفا:

بین نامزدان و ارگ میانجیگری می‌کنیم/ پروسه‌های صلح و انتخابات اولویت بندی شود

رییس اجرایی فیفا با بیان این که اجماع سیاسی در برگزاری انتخابات وجود ندارد، اظهار داشت که هشدار تحریم انتخابات از سوی شماری از نامزدان نگران کننده است.

رییس اجرایی فیفا با بیان این که اجماع سیاسی در برگزاری انتخابات وجود ندارد، اظهار داشت که هشدار تحریم انتخابات از سوی شماری از نامزدان نگران کننده است.
به گزارش خبرگزاری دید، یوسف رشید رییس اجرایی نهاد ناظر انتخاباتی «فیفا» در یک نشست خبری گفت: هشدار تحریم انتخابات از سوی شماری از نامزدان نگران کننده است و اما این نهاد حاضر است بین ارگ و نامزدان میانجیگری کند.
رشید به اجماع سیاسی در برگزاری انتخابات تأکید کرد و گفت: نبود اجماع سیاسی، شفافیت و اعتبار انتخابات را تهدید می‌کند و این اصل اساسی باید به وجود بیاید.
وی با بیان این که جامعه جهانی باید در مورد صلح و انتخابات وضاحت دهد، تصریح کرد: پروسه‌های صلح و انتخابات باید اولویت بندی شود، زیرا اگر دو پروسه به شکل کنونی اجرا شود نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.
رییس اجرایی فیفا گفت: در خصوص مداخله ارگ در استخدام مسئول بخش آی تی کمیسیون انتخابات سه مکتوب به غنی فرستاده شده و کسی که در این اواخر از سوی وی معرفی شده بود نیز مورد قبول قرار نگرفت و شخص دیگری جاگزین شد.
در همین حال، این نهاد منشور اعتباردهی و سلامت انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۸ را با رسانه‌ها شریک کرد که در آن به جلوگیری از تقرری، تغییر و تبدیلات مقامات حکومتی از سوی تیم ارگ، تعلیق پست کارمندان دولتی مداخله‌گر در پروسه انتخابات، شفافیت در دیدار اشرف غنی با اعضای کمیسیون‌های انتخابات و گزارش‌دهی از تطبیق منشور گنجانیده شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا