آخرین اخبارافغانستانگزارش

بی‌توجهی مسئولان دولتی غور در پس‌گیری منطقه غلمین و مرغاب از دست طالبان


از چندی بدین‌سو منطقه غلمین – مرغاب ولایت غور، به اختیار اعضای گروه طالبان قرار دارد، اما مسئولان دولتی این ولایت جهت پس‌گیری این ساحات هیچ برنامه‌ای ندارد.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالحمید ناطقی، عضو شورای ولایتی غور با تایید این خبر می‌گوید: در حال حاضر گفته‌هایی وجود دارد که بیش از یک‌هزار شورشی طالب در مناطق یاد شده حضور و برنامه‌های تروریستی دارند.
او افزود که طبق برداشت شورای ولایتی غور هم‌اکنون تعداد اعضای گروه طالبان مسلح ۳۰۰ تن هستند که منطقه مرغاب – غلمین را به اختیار شان اداره می‌شود.
این مقام علاوه می‌کند، هرچند «قدرت و قوت» دولت و نیروهای امنیتی ولایت غور زیاد است، اما برخی صحبت‌ها مانع نابودی جنگ‌جویان طالب در این ولایت شده‌است.
آقای ناطقی بیان می‌دارد، فرماندهان طالبان نه، بلکه اعضای این گروه، با چند موترسایکل‌سوار، چندین مناطق مختلف ولایت غور را به تصرف خود در می‌آورند، ولی نیروهای دولتی این ولایت توان پس‌گیری آن ساحات را از دست طالبان ندارند.
نماینده شورای ولایتی غور می‌افزاید، منطقه مرغاب – غلمین غور چندی پیش به اختیار داعشیان بود، اما حالا سران داعش در مناطق یاد شده نابود شدند و اعضای آن گروه هم به طالبان پیوسته‌اند.
به گفته وی، جنگ‌افزارهای نظامی طالبان بسیار پیشرفته است که نیروهای دولتی توان به دست گرفتن آن سلاح‌ها را ندارند، تا در میدان‌های نبرد آن از استفاده کنند.
ناطقی خاطرنشان کرد، کشور پاکستان با تلاش‌های زیاد می‌خواهد تا مانند گذشته وضع امنیتی افغانستان و غرب کشور را به نگران‌های امنیتی بی‌شمار تبدیل شود.
از سوی هم جنرال مصطفی محسنی، فرمانده پولیس ولایت غور می‌گوید: اعضای گروه طالبان در سابق هم در منطقه غلمین و مرغاب بودند و حالا نیز می‌باشند.
به گفته او «هیچ علمیاتی وجود ندارد که شورشیان طالب از منطقه یاد شده نابود و رانده شوند، تا امنیت این مناطق ایجاد شود.
غلمین و مرغاب ولایت غور از چندین سال بدین‌سو به دست اعضای گروه داعش بود، ولی بعد از مدتی برخی مشکلات مالی – نظامی فرماندهان این گروه توان تداوم این حرکت را نداشتند.
گفته هایی وجود داشت که گروه داعش ولایت غور از سوی داعشیان ولایت ننگرهار حمایت‌های مالی و نظامی می‌شوند؛ حتی شماری از فرماندهان و مولوی‌های داعشی از ننگرهار مرکز ولایت جلال آباد جهت سربازگیری از جوانان به غور سفری را داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا