آخرین اخبارافغانستان

بی‌جاشده‌گان داخلی در هرات، موقتاً اسکان داده می‌شود

طرح اسکان موقت بی‌جاشده‌گان داخلی در ولایت هرات از سوی محمد آصف رحیمی والی این ولایت منظور شد.


طرح اسکان موقت بی‌جاشده‌گان داخلی در ولایت هرات از سوی محمد آصف رحیمی والی این ولایت منظور شد.
بر اساس این طرح، قرار است محل مناسبی غرض اسکان موقت بی‌جاشده‌گان داخلی ایجاد و کمک‌های بشردوستانه زیرنظر مسئولان دولتی و مؤسسات، به افراد مستحق توزیع گردد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد آصف رحیمی والی هرات در جمع رؤسا و مسئولان ادارات ذیربط بااعلام این مطلب که اسکان بی‌جاشده‌گان داخلی به صورت موقت صورت می‌گیرد، گفت: ریاست های ذیربط مکلف است همزمان با اسکان بی‌جاشده‌گان طرح بازگشت شان به مناطق اصلی زنده‌گی شان را نیز روی دست گیرد.
گفته می‌شود، نزدیک به یک هزار و دوصد خانواده از بی‌جاشده‌گان داخلی که به هرات آواره شده‌اند به گونه داوطلبانه آماده بازگشت به مناطق اصلی شان می‌باشند.
جاوید نادم رییس مهاجرین ولایت هرات می‌گوید اجرای این طرح از پراکنده‌گی حضور بی‌جاشده‌گان در ولسوالی‌ها و مناطق شهری جلوگیری می‌نماید.
آقای نادم تاکید دارد که تمام افراد ساکن اردوگاه موقت، ثبت و راجستر و کمک‌های بشردوستانه برای شان توزیع می‌گردد.
در همین حال، توریالی طاهری معاون شورای ولایتی هرات از اجرای این طرح حمایت نمود و تاکید کرد که باید بی‌جاشده‌گان از ساير مناطق نیز جمع آوری و به اين اردوگاه اسکان داده شوند.
براساس هدایت مقام ولایت هرات، درین جلسه هیئتی توظيف شد تا محل احداث اين كمپ را در ولسوالی کرخ ثبيت و زمینه انتقال بی‌جاشده‌گان را فراهم سازد.
اين كمپ در مربوطات ولسوالی كرخ و در اراضی مربوط به رياست حج و اوقاف در ساحه وسیعی اعمار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا