آخرین اخباراجتماعافغانستانگزارش

بی‌جا شدگان از شهرک «شیدایی» بیرون می‌شوند


با گذشت نزدیک به یکسال از احداث شهرک جدید بی‌جا شدگان داخلی در شمال شهرک شیدایی و فراهم‌آوری برخی تسهیلات به متقاضیان بی‌جا شده، ولی مسئولان شهرداری هرات از عدم علاقه جدی بی‌جا شدگان بخاطر اسکان در محل جدید خبر می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری دید، شهرک جدید که در شمال شهرک شیدایی موقعیت دارد غرض اسکان بی‌جا شدگان داخلی و تخلیه نمرات رهایشی شهرک شیدایی که قبلاً غصب شده بود، احداث شده است.
این درحالی است که مالکان اصلی نمرات رهایشی شیدایی که از سال‌ها بدین‌سو زمین‌های شان توسط بی‌جا شدگان داخلی غصب شده است، از عدم برخورد جدی مسئولان دولتی در برابر غاصبان و واگذاری زمین‌های شان شاکی‌اند.
قبل از ظهر امروز(۲۱ قوس) نشستی با حضور مسئولان دولتی و نمایندگان بی‌جا شدگان داخلی تحت ریاست محمد آصف رحیمی والی هرات در تالار «نگارستان بهزاد» دایر شد و در آن بر شتاب بخشیدن روند تخلیه زمین‌های شیدایی از سوی بی‌جا شدگان داخلی و تکمیل پروژه‌های برق‌رسانی، آب‌رسانی و سرک‌سازی در شهرک جدید، تاکید شد.
والی هرات، در این نشست با اشاره به تقاضاهای جدی و مكرر مالكان اصلی نمرات رهايشی شهرك شيدايی مبنی بر واگذاری زمين‌های شان گفت: دولت به تعهدات خود عمل كرده و حالا ضرور است تا بی‌جا شدگان به وعده‌های قبلی خود به گونه جدی عمل کنند.
در این میان، توریالی طاهری معاون شورای ولايتی هرات نیز؛ روند انتقال بی‌جا شدگان داخلی را به محل جدید کند خواند و گفت :« تقاضای شورای ولايتی از بی‌جا شدگان داخلی اين است تا زمين‌های شهرك شیدایی را مطابق تعهد قبلی خود ترك و به محل جديد ساکن شوند.
از سویی‌هم، ریيس اداره عودت و مهاجرين هرات از انتقال ۳۶۰ خانواده بی‌جا شده داخلی به محل جدید خبر داد و گفت :« خانه‌هایی که از سوی بی‌جا شدگان داخلی تخلیه شده است، در آن خلاف تعهد خانواده‌های جدید بی‌جا شده ساکن شده‌اند.»
نمایندگان مهاجرین نیز متعهد شدند تا در صورتی‌که خدمات کافی در محل جدید ارایه شود، بزودی روند نقل مکان را تکمیل کنند.
در این میان، فیصله شد تا مهاجرین روند تخلیه زمین‌های شهرک شیدایی را با در نظرداشت شرایط جَوِی سرعت بخشند و ریاست‌های شهرداری، شهرسازی و آب‌رسانی نیز، در شهرک جدید خدمات را ارایه کنند.
غفور هاشمی- خبرگزاری دید- هرات

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا