آخرین اخبارافغانستان

بی‌سرنوشتی انتخابات ولسی‌جرگه و شورای ولسوالی‌ها

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید: اگر تا آخر این ماه، حکومت بررسی‌ها در مورد طرح پیشنهادی این کمیسیون را در مورد حوزه‌های انتخاباتی نهایی نسازد و بودجه انتخابات فراهم نگردد، انتخابات ولسی جرگه و شورای ولسوالی‌ها امسال برگزار نخواهد شد.
کمیسیون انتخابات، سه ماه پیش طرحی را در مورد چگونگی کوچک ‌ساختن حوزه‌های انتخاباتی و استفاده از تکنالوژی در انتخابات، به ریاست جمهوری فرستاده است، اما هنوز سران حکومت تصمیم‌شان را در این راستا با کمیسیون شریک نساخته است.
عبدالبدیع صیاد، منشی و سخنگوی این کمیسیون، با اشاره به سپری ‌شدن حدود دو ماه از سال جدید گفت که چند بار با رهبری دولت افغانستان نگرانی خود را شریک ساخته‌اند.
به نقل از صدای امریکا، اما دواخان مینه‌پال، سخنگوی ریاست جمهوری، گفت که حکومت برای برگزاری انتخابات متعهد است و با شدت کار می‌کند تا تمام بودجه انتخابات را فراهم سازد.
در همین حال، فرانز مایکل میلبن، نماینده اتحادیه اروپا در افغانستان می‌گوید که از چندی قبل کمک‌های تخنیکی و مشورتی‌شان را با کمیسیون انتخابات آغاز کرده‌اند.
کمیسیون انتخابات، برای برگزاری انتخابات ۲۲۰ میلیون دالر هزینه برآورد کرده است که در بخش خرید ماشین‌های جدید سیستم تکنالوژی، آموزش کارمندان در این بخش و سایر بخش‌های لوژیستیکی مصرف خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا