آخرین اخباراسلایدشوجهاندسته بندی نشدهسیاست

تأکید رهبران هند و جاپان بر تشکیل «دولت فراگیر» در افغانستان

خبرگزاری دید: رهبران هند و جاپان در رابطه به تروریزم و اوضاع افغانستان تبادل نظر نموده و بر ایجاد دولت فراگیر در این کشور تاکید کردند.


به نقل از اندین اکسپرس، نارندرا مودی نخست‌وزیر هند در دیدار با همتای جاپانی‌اش در رابطه به موضوعات مختلف مورد علاقه، به‌ویژه وضعیت افغانستان رایزنی کرد.
رهبران دو کشور در دیدارشان در دهلی‌نو، در باره تروریزم، تسلیحات هسته‌ای، پیمان همکاری در جی-۵، امنیت سایبری، واردات و صادرات، بحران بشری و تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان گفت‌وگو کردند.
در ارتباط به تروریزم، رهبران دو کشور «حملات تروریستی در هند، از جمله حملات ۲۶ سپتمبر ۲۰۱۱ بمبئی و پتانکوت» را محکوم کردند و از پاکستان خواستند اقدام قاطع علیه شبکه‌های تروریستی فعال در خارج از قلمرو خود اتخاذ کند و به تعهدات بین‌المللی از جمله (FATF) عمل کند.
در مورد افغانستان، نخست وزیران دو کشور نیت شان را برای همکاری نزدیک جهت تحقق صلح و ثبات در افغانستان ابراز کرده و بر اهمیت رسیدگی به بحران انسانی و ارتقای حقوق بشر پافشاری کردند.
دو طرف همچنین بر اطمینان از «ایجاد نظام سیاسی نماینده و فراگیر واقعی» تاکید کردند.
جوانب با اشاره به قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، بیان داشتند که «از قلمرو افغانستان برای پناه دادن، آموزش، برنامه‌ریزی یا تأمین مالی اقدامات تروریستی نباید استفاده شود».
رهبران دو کشور در حالی بر تشکیل دولت همه‌شمول در افغانستان تأکید می‌کنند که امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه حکومت طا-لبان بار دیگر به همه‌شمول بودن حکومت طا-لبان تأکید کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا