آخرین اخبارجهانسیاست

تأکید شورای امنیت سازمان ملل بر محاکمه حامیان اقدامات تروریستی در افغانستان

خبرگزاری دید: اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله تروریستی در غرب کابل را به شدت محکوم کرده و بر محاکمه عاملان، سازمان‌دهندگان و حامیان اقدامات مذموم تروریستی تأکید کردند.

شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای نسبت به حمله تروریستی خونین بر یک مرکز آموزشی در غرب کابل واکنش نشان داده و بر محاکمه عاملان، سازمان‌دهندگان، تمویل کنندگان و حامیان اقدامات مذموم تروریستی پافشاری کردند.

در بیانیه این سازمان آمده است: این حمله که به دنبال بسیاری حملات اخیر علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی در سراسر افغانستان، از جمله در جوامع اقلیت‌های مذهبی صورت می‌گیرد، منجر به کشته شدن ۱۹ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر شد که بسیاری آنها دانش‌آموز بودند.

اعضای شورای امنیت بر حق آموزش برای همه مردم افغانستان و سهم در دستیابی به صلح و امنیت تاکید کردند.

شورای امنیت نگرانی شدید خود را در مورد پیامدهای مهم حملات علیه مکتب‌ها و توانایی دانش‌آموزان از حق آموزش ابراز کرده است.

اعضای شورای امنیت بار دیگر تاکید کرد که تروریزم در همه اشکال و مظاهر آن یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

این شورا بر لزوم پاسخگویی عاملان، سازمان‌دهندگان، تامین کنندگان مالی و حامیان این اقدامات مذموم تروریستی و محاکمه آن‌ها تاکید کردند.

اعضای شورای امنیت تاکید کردند که هرگونه اقدام تروریستی صرف نظر از انگیزه در هر کجا، هر زمان و توسط هر کسی که مرتکب شده باشد جنایت و غیرقابل توجیه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا