آخرین اخبارایرانجهانروند صلحسیاستصلحهند

تأکید وزرای خارجه هند و ایران بر تقویت گفت‌وگوهای میان‌افغانی

وزرای امور خارجه ایران و هند ضمن گفت‌وگو درباره تحولات منطقه و موضوعات دوجانبه، بر تقویت گفت‌وگوهای بین‌الافغانی که به مشارکت سیاسی فراگیر همه طرف‌ها در افغانستان بینجامد، تأکید کردند.


به نقل از فارس، سوبرامانیام جیشنکر وزیر امور خارجه هند که به ایران سفر کرده، عصر دیروز (چهارشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار علاوه بر موضوعات دوجانبه مورد علاقه فیمابین، در مورد آخرین تحولات منطقه، و بررسی وضعیت در افغانستان، چشم اندازهای پیش روی گفت‌وگوهای وین در مورد برجام، همکاری‌های مواصلاتی و ارتباطاتی از جمله همکاری‌ها در چابهار که به ارتقای همگرایی در منطقه می‌تواند کمک کند، بحث و گفت‌وگو شد.
طرفین همچنین در مورد شرایط موجود افغانستان، بر لزوم تقویت گفت‌وگوهای بین الافغانی که به راه حل مشارکت سیاسی فراگیر همه طرف‌ها در افغانستان منتهی شود، تاکید کردند‌.
وزیر امور خارجه هند با اشاره به گفت‌وگوهای جاری بین دولت افغانستان و طالبان در تهران از تلاش ایران برای نزدیک کردن دیدگاه‌های طرفین برای رسیدن به راه حل سیاسی فراگیر تشکر کرد.
رسانه‌های هندی با اعلام سفر وزیر خارجه این کشور به تهران اعلام کردند که «سابرامانیام جیشنکر» وزیر امور خارجه هند روز چهارشنبه به تهران سفر می‌کند تا در خصوص طیفی از موضوعات و به ویژه وضعیت امنیتی افغانستان با محمد جواد ظریف دیدار و گفت‌وگو کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا