آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهگزارش

تاجران در همایش پایانی نمایشگاه «ابوحنیفه» خواستار کاهش مالیات شدند

رسول شهزاد- کابل
خبرگزاری دید: برخی از تاجران در همایش پایانی نمایشگاه ابوحنیفه در کابل می‌گویند که مالیات بر تجارت کمرشکن است و باید کاهش یابد. مسئولان نمایشگاه نیز از تراکنش ۳۵ میلیون افغانیگی در این نمایشگاه خبر داده اند.


مسئولان این نمایشگاه که تحت نام امام ابوحنیفه در کابل برگزار شده بود می‌گویند که نمایشگاه با استقبال گرم مردم مواجه شد و ۱۲۰ هزار تن از این نمایشگاه دیدار کرده است.
یونس مومند معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفت: اگر شرکت های خارجی علاقمند سرمایه گذاری در افغانستان باشند ما زمینه همکاری با آن‌ها را فراهم خواهیم کرد.
آقای مومند افزود که مالیات بالای تاجران و سرمایه گذاران کمرشکن است و باید وزارت مالیه با تاجران و سرمایه گذاران در قسمت کاهش مالیات و جریمه همکاری کند.
مومند همچنان افزود که ما تلاش داریم تا یک نمایشگاه دایمی مواد خوراکی را در کابل برگزار‌ کنیم، تا شهروندان به قیمت ارزان مواد خوراکی خود را خریداری بتوانند.
از سویی هم، شفیق‌الله عطایی رییس اجرایی اتاق تجارت و سرمایه گذاری گفت: در این نمایشگاه بیش از ۳۵ میلیون افغانی خرید و فروش شده و بیش از دو میلیون و پنجصد دالر امریکایی قرار داد صورت گرفته است
خیرالدین مایل معاون تجارتی اتاق تجارت و سرمایه گذاری گفت که سکتور تولیدی افغانستان ثابت ساخت که توانایی تولید و پیشرفت در زمینه تجارت را دارد و همچنین محصولات تولیدی کشور برای شهروندان به نمایش گذاشته شد.
آقای مایل از تمام شهروندان خواست که از تولیدات داخلی استفاده کنند چون استفاده از تولیدات داخلی باعث رشد تولید و اشتغال برای جوانان می‌شود.
وی گفت که بیش از ۱۲۰ هزار تن از نمایشگاه هفت روزه باز دید کرده است.
این در حالی است که کشور با شدیدترین بحران اقتصادی در یک سال اخیر مواجه بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا