آخرین اخبارافغانستانصحت

تاجران ۱۰ هزار بالون آکسیجن برای بیماران کرونایی در شمال اهدا می‌کنند

خبرگزاری دید: مسئولان صحی در بلخ می‌گویند، قرار است تا زمان بهبود پاندمی کرونا در کشور، ۱٠ هزار بالون آکسیجن از سوی تاجران کشور در ازبیکستان خریداری و به ولایات بلخ، کندز، تخار و کابل فرستاده شود تا مشکل کمبود آکسیجن برطرف شود.


گل احمد ایوبی سرپرست صحت عامه بلخ امروز دوشنبه( ۷ سرطان) می‌‌گوید: تاکنون ۳ هزار بالون اکسیجن از کشور ازبیکستان از سوی تاجران به شفاخانه‌ کووید-۱۹ فرستاده شده و این روند همچنان ادامه دارد.
به گفته‌ او، یک روز در میان ۳ صد بالون اکسیجن به بیمارستان کووید-۱۹ این ولایت فرستاده می‌شود.
او افزود قرار وعده، تجار ملی در حدود ده هزار بالون را از کشور ازبیکستان در خدمت مردم خواهند رسانید.
سرپرست صحت عامه بلخ گفت: پس از این اقدام تجار کشور، مشکل کمبود آکسیجن و فشار زیاد بر شرکت‌های تولید آکسیجن در بلخ کاهش یافته است.
ایوبی همچنین گفت که هنوز وضعیت کرونا در بلخ وخیم است، ۱۵۰ بیمار در شفاخانه کووید-۱۹ بستر هستند و شب گذشته ۹ تن در اثر این بیماری در بلخ جان باخته‌ است.
در همین حال، خیرالدین مایل معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان می‌گوید که شماری از این بالون‌ها به ولایت‌ها به‌ ویژه در بلخ رسیده و تعدادی دیگر نیز در حال انتقال می‌باشد.
کمبود آکسیجن برای بیماران کرونایی یکی از موارد نگرانی وزارت صحت است و در چند روز اخیر یک بالون ۲۰ کیلویی آکسیجن در مزارشریف از ۳۰ تا ۴۰ هزار افغانی نیز فروخته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا