آخرین اخبارجهانسیاست

تاجیکستان از امریکا تجهیزات نظامی دریافت کرد

خبرگزاری دید: تاجیکستان برای تقویت امنیت مرزهایش با افغانستان از امریکا تجهیزات نظامی دریافت کرد.

تاجیکستان در چارچوب اجرای برنامه اقدام ملی در زمینه قطع‌نامه ۱۵۴۰ شورای امنیت سازمان ملل متحد، تجهیزات نظامی برای تقویت امنیت در مرز با افغانستان دریافت کرده است.

در مراسم رسمی تحویل تجهیزات نظامی شامل دستگاه‌های دید در شب، لباس‌های ویژه و تصویربردارهای حرارتی به سرویس مرزبانی کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان، «کریستین بنت» و «کوین رشدیه»، نمایندگان دفتر کشف و بازدارندگی قاچاق هسته‌ای وزارت انرژی امریکا، «رجب‌علی رحمان‌علی»، معاون اول و فرمانده نیروهای مرزبانی کمیته دولتی امنیت ملی و «الهام میرسعیدزاده»، مدیر نهاد ایمنی شیمیایی، بیولوژیکی، تشعشعی و هسته‌ای به عنوان هماهنگ‌کننده ملی شرکت کردند.

این کمک فنی در چارچوب پروژه دفتر کشف و بازدارندگی قاچاق هسته‌ای وزارت انرژی امریکا برای تضمین امنیت مرزهای سبز  انجام گرفت که بر تقویت زیرساخت‌های سرویس‌ مرزبانی کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان در امتداد مرز با افغانستان متمرکز است.

گفتنی است که وزارت انرژی ایالات متحده از سال ۲۰۱۳ با دولت تاجیکستان در زمینه مبارزه با قاچاق مواد هسته‌ای و رادیولوژیکی همکاری نزدیک دارد.

در چارچوب این پروژه انتقال لباس‌های ویژه، تجهیزات برای انجام عملیات در مناطق کوهستانی، لباس حفاظتی ویژه برای مین‌زدایی، دستگاه‌های دید در شب، دوربین‌های دوچشمی و تک چشمی، ایستگاه‌های رادیویی، وسایل نقلیه ویژه نظامی، وسایل نقلیه موتوری، مینی‌بس‌های مجهز به تجهیزات حساس برای حمایت از عملیات مبارزه با قاچاق و همچنین کشف و جلوگیری از قاچاق مواد هسته‌ای و رادیواکتیو پیش‌بینی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا