آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

غنی در پروسه کابل2:

تاحال ما نتوانستیم یک اجماع ملی برای مبارزه با تروریزم داشته باشیم

رییس جمهور محمد اشرف غنی در نشست دوم پروسه کابل می‌گوید که دولت افغانستان تاکنون نتوانسته است برای مبارزه با تروریزم یک اجماع ملی داشته باشد.
آقای غنی همچنان می‌افزاید که برای رسیدن به صلح در کشور کمک جامعه نیاز است و برای طالبانی که به پروسه صلح نزدیک می‌شوند امنیت فزیکی تامین می‌شود و برخی نظریات آنان مد نظر گرفته خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور در نشست دوم پروسه کابل گفت که حکومت و مردم افغانستان تاکنون در مبارزه با تروریزم به اجماع ملی نرسیده است.
آقای غنی همچنان می‌افزاید که دولت افغانستان به صلح باور دارد و آماده است که با طالبان و دولت پاکستان برای رسیدن به صلح مذاکره کند.
از سویی هم آقای غنی از توسعه اقتصادی کشور در چند سال آینده سخن زده و پروژه تاپی را برای رشد اقتصادی و رسیدن به رفاه اجتماعی زیر بنای مهم خواند.
آقای غنی افزود: اینکه افتتاح پروژه تاپی در غرب افغانستان صورت گرفت و بزرگ‌ترین جشن مردمی برای تجلیل این پروژه در شرق افغانستان راه‌اندازی شد، نشان‌دهنده وحدت، حسن هموطنی و تعهد مشترک مردم افغانستان نسبت به دیدگاه رفاه ملی و منطقوی می‌باشد.
وی همچنان از توسعه تولید داخلی سخن گفته افزود: نمونه دیگری از تغییرات مثبت در جامعه اقتصادی ما، روآوردن تاجران از واردات به تولید، پروسس و صادرات است که البته افزایش تولید داخلی یکی از شاخصه‌ها و ضامن رفاه اقتصادی و اجتماعی برای یک کشور است.
غنی در مورد حضور زنان در پروسه صلح افزود: زنان افغانستان امروز با اتکا به نفس فراوان به پیش می‌روند و در پروسه صلح با طالبان حضور فعال دارند.
گفتنی است که رییس جمهور غنی در این نشست مسایلی همانند پروژه‌های برق « تاپ ۵۰۰»، «کاسا ۱۰۰۰»، خط آهن افغانستان و کریدور اقتصادی چابهار یاد کرده و آن را زیربنای توسعه اقتصادی کشور خواند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا