آخرین اخباراجتماعافغانستان

اداره هوانوردی ملکی:

تاخیر بیشتر از سی دقیقه ناموجه بوده و شامل جریمه می‌شود

اداره هوانوردی ملکی در اطلاعیه‌ای در مورد شرایط تاخیر در پرواز‌ها گفته است که هرگاه پرواز بیشتر از ۳۰ دقیقه بدون دلیل موجه معطل بماند، تاخیر تعریف شده و شامل جریمه نقدی تا ۱۰۰ هزار افغانی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دید، اداره ملی هوانوردی ملکی اعلام کرد که تاخیر در پروازها بدون دلیل موجه پذیرفتنی نیست و شامل جریمه می‌شود.
این اداره در اطلاعیه‌ای گفته که معطل ماندن پرواز بیشتر از ۳۰ دقیقه شامل تاخیر شده و جریمه نقدی در پی دارد.
متن کامل اطلاعیه:
اطلاعیه در مورد تأخیر پروازها:
هم‌وطنان گرامی!
بر بنیاد طرزالعمل عرضۀ خدمات مؤسسات حمل و نقل هوایی کشور، هرگاه پرواز طیاره اضافه از سی دقیقه از میدان اصلی الی مقصد را دربر بگیرد، تأخیر دانسته می‌شود.
بر اساس طرزالعمل تصویب‌‌شدۀ فوق‌الذکر نکات ذیل متوجه شرکت‌های هوایی و مسافربری می‌شود:

  1. هرگاه شرکت‌های هوایی، بدون دلایل موجه (نامناسب‌بودن اوضاع جوی برای پرواز، آماده‌نبودن میدان هوایی و یا رویدادهای غیر مترقبه)، بیشتر از نیم‌ساعت تأخیر نمایند، مکلف به پرداخت مبلغ (۱۰۰هزار افغانی) جریمه به دولت افغانستان می‌باشند. اگر پرواز طیاره اضافه از پنج‌ساعت تأخیر شود، پرواز ملغی شده و شرکت هوایی مکلف به آماده‌سازی طیارۀ بدیل و هم‌چنان مکلف به پرداخت جریمۀ نقدی مبلغ (۲۵هزار افغانی) در بدل هر ساعت می‌باشد.
  2. در صورتی که تأخیر در پرواز به نسبت دلایل تخنیکی رخ بدهد و اضافه از چهارساعت پیشبینی شود، مکلف به اطلاع‌دهی از تأخیر پرواز برای مسافران و ارایۀ گزارش تخنیکی (بر اساس اسناد لازم) به ریاست میدان هوایی مربوطه می‌باشد. همچنان مکلف به انتقال مسافران از سالون انتظار به محل مناسب (بیرون از ترمینال) است.
  3. هرگاه مسافران داخل میدان هوایی شوند، از آغاز چک الی انتقال به مقصد پرواز به تأخیر مواجه شوند و شرکت هوایی از بدوش گرفتن مسئولیت مسافرین امتناع ورزد، تابع پرداخت مبلغ (۱۵۰هزار افغانی) جریمه می‌باشد.
  4. در صورت متضرر شدن مسافر به‌دلیل تأخیر پرواز یا لغو پرواز، شرکت هوایی مکلف به پرداخت جبران خساره وارده به متضرر می‌باشد. اگر شرکت هوایی حاضر به جبران خساره نشد، مسافر به ریاست قوانین و معاهدات ترانسپورت هوایی ادارۀ هوانوردی ملکی مراجعه نموده و با ارایۀ مدارک و تثبیت خساره به مشکل شان رسیدگی می‌شود.
    آمریت اطلاعات و ارتباط عامه
    ۱۳ میزان ۱۳۹۹

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا