آخرین اخباراجتماعافغانستان

باشنده‌گان ولایت غزنی:

تاهنوز هیچ نیروی کمکی به غزنی نرسیده، حکومت دروغ می‌گوید

شماری ازباشنده‌گان ولایت غزنی در واکنش به ادامه جنگ در این ولایت وسقوط احتمالی آن به دست طالبان، در کابل دست به اعتراض زده می‌گویند: تاهنوز هیچ نیروی کمکی به ولایت غزنی نرسیده است.


شماری ازباشنده‌گان ولایت غزنی در واکنش به ادامه جنگ در این ولایت وسقوط احتمالی آن به دست طالبان، در کابل دست به اعتراض زده می‌گویند: تاهنوز هیچ نیروی کمکی به ولایت غزنی نرسیده است.
به گزارش خبرگزاری دید، جمع کثیری ازباشندگان ولایت غزنی امروز دوشنبه (۲۲اسد) با شعارهای «یا مرگ یا آزادی»، «غزنی را معامله نکنید»، «دریای خون درعروس‌البلاد، مقامات غرق درفساد»، درکابل دست به تظاهرات زدند.
باشنده‌گان غزنی می‌گویند: تاهنوزهیچ کمک نظامی و غیر نظامی به ولایت غزنی نرسیده است ومردم هیچ دست‌رسی به خدمات اولیه ندارند.
عنایت‌الله ناصری یک تن ازمعترضان گفت: تلفات ملکی در ولایت غزنی درحال افزایش است و اجساد ملکی و نظامی در دشت باقی مانده است.
دیروز رییس ستاد ارتش ملی کشور اعلام کرد که نیروهای هوایی و زمینی به ولایت غزنی اعزام شده و تا دو روز دیگر این شهر به حالت عادی برخواهد گشت.
اما مولانا رحمت‌الله باشنده ولایت غزنی می‌گوید: حکومت معامله کرده و دروغ می‌گوید که نیروهای کمکی به این ولایت اعزام شده، تاهنوز هیچ نیروی کمکی به این ولایت نرسیده است.
وی بیان داشت که« همه مردم ازحمله گروهی طالبان بالای این شهرخبر بودند، چرا حکومت خبر ندارد، قوای هوایی حکومت در کجا است. والی درکجا است. این جنگ پلان شده است که انتخابات در این شهر برگزار نشود.»
خانم عارفه پیکار فعال مدنی ولایت غزنی گفت: قرار معلومات پراگنده که به ما رسیده، مردم از خدمات اولیه زندگی بر خوردار نیستند مردم آب و برق ندارند، دروازه شفاخانه‌ها بسته است.
این در حالی است که دیروز نیز شماری از فعالان مدنی و اعضای شورای ولایتی غزنی، در یک نشست خبری در کابل، وضعیت امنیتی را درشهر غزنی نگران کننده خوانده و تاکید کردند که باشنده‌گان این شهر هم اکنون به مواد اولیه دست‌رسی ندارند و دوام وضعیت ممکن است فاجعه انسانی به بار آورد.
پنجشنبه شب هفته گذشته، طالبان بالای ولایت غزنی حمله تهاجمی کردند و تاهنوز چهره این شهر جنگی بوده و به حالت عادی برنگشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا