آخرین اخباراجتماعافغانستانمدیریت فرهنگی

صالح به فرهاد دریا:

تاکنون نتوانسته‌ایم از ۲ بیشتر برای خود نمره دهیم/ از میان دیوهای مست باید بگذریم

معاون نخست ریاست‌جمهوری می‌گوید برای فعالیت‌هایش ضریب تعیین کرده و اما تاکنون نتوانسته از ۲ بیشتر برای خود نمره دهد. آقای صالح همچنان در پاسخ به نامه فرهاد دریا نگاشته است: نیاز است که از میان دیوهای مست باید بگذریم.
به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون نخست ریاست‌ جمهوری به دنبال گزارش‌هایش از جلسه شش‌ونیم بامداد، در بیست‌ویکمین تصمیم خود خطاب به مردم گفته است: شما گفته‌اید که حرف زیاد می‌گوییم و زیاد می نویسیم اما عمل ما کم است و یا هیچ نیست. دقیق.
آقای صالح در ادامه نگاشته است: ما برای فعالیت‌های خود ضریب تعیین کرده‌ایم، تاکنون نتوانسته‌ایم که از دو بیشتر برای خود نمره بدهیم. نمره اعلی و نهایی ده است. ما به شماره دهم وقتی می‌رسیم که جامعه و ملت آوردن نظم را تنها وظیفه دولت ندانسته و هرصبح از خود بپرسند امروز برای شهر و کشورم چه کار خیر را باید انجام بدهم. به آن قله نرسیده‌ایم.

معاون نسخت ریاست جمهوری همچنان در پاسخ به نامه فرهاد دریا آوازخوان مطرح کشور که از تصمیم تخریب سینمای پارک انتقاد کرده بود، گفته است: نیاز است که از میان دیوهای مست باید بگذریم.
آقای دریا شب گذشته (۱۸ عقرب) در یک نامه سرگشاده خطاب به معاون نخست ریاست‌ جمهوری نگاشته است: این که به جای این نهادهای گران‌بهای قدیمِ فرهنگی چه بنا خواهد شد، حرفی جدا است. به نظر من نفس عمل تخریب سینما پارک، تفاوتی با نفس تخریب بودا ندارد. بودا در مقیاس بزرگتر و جهان‌شمول‌تر، و سینماها در مقیاس کوچک‌تر، هردو از ارزش‌های نگه‌داشتنی فرهنگی‌اند.
اما، آقای صالح در پاسخ به انتقاد فرهاد دریا گفته است: نوستالژی‌ها و دل تنگی‌های بعضی ها را درک می‌کنم. مشورت من برایشان این است که به عوض تبصره نویسی کاری کنند که شهر نفسش تازه شود. و نیاز است که از میان دیوهای مست باید بگذریم.
اخیراً، شهرداری کابل و در همکاری با معاونیت نخست‌ ریاست‌جمهوری برنامه‌ای را زیر نام «نظم شهر» به راه انداخته است. در این برنامه برخی از مکان‌ها، غرفه‌ها و کراچی‌هایی که سبب ازدحام و بی‌نظمی در شهر کابل شده‌، تخریب می‌گردند.
در این برنامه تخریب سینمای پارک شهر نو که از جمله مکان‌های تاریخی و فرهنگی شهر کابل است، نیز آمده است و قرار گزارش‌ها امروز دوشنبه (۱۹ عقرب) ساختمان این سینما تخریب گردد.
تخریب سینمای پارک شهر نو واکنش‌های بی‌شمار فرهنگی‌ها و اهل هنر را در پی داشت. شمار زیادی از فرهنگیان و سینماگران از این تصمیم شهرداری و معاونیت نخست انتقاد کرده‌اند. صحرا کریمی رییس افغان‌فلم در این خصوص نگاشته است: یک اندیشه ویران تنها در پی ویرانی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا