آخرین اخبارجهانحقوق بشرخبر های مهمزنانسیاست

تاکید ایران بر حق آموزش دختران در افغانستان

خبرگزاری دید: سخنگوی وزارت امور خارجه‌ ایران درباره‌‌ آموزش زنان و دختران در افغانستان زیر حاکمیت طا-لبان گفته است که حقوق زنان جزو ارزش‌های جهان‌شمول محسوب می‌شود.

تاکید ایران بر حق آموزش دختران در افغانستان

به نقل از فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز دوشنبه (۳ اسد) در یک نشست خبری گفته است که در «حوزه دینی و اسلامی» بر ارزش‌های حقوقی و انسانی به‌ویژه در بحث حقوق زنان تأکید شده است.
او هچنین افزوده است که حقوق زنان جزو ارزش‌های جهان‌شمول محسوب می‌شود و موضع ایران در این زمینه روشن است.
در حال حاضر طا-لبان دروازه‌های مکاتب را به ‌روی دختران بالاتر از صنف ششم بسته‌اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه‌ ایران در ادامه درباره‌ این پرسش که این کشور برنامه‌ای برای به رسمیت شناختن طا-لبان دارد یا خیر، گفته است که موضوع افغانستان جزو موضوعات مهم تهران در منطقه است.
کنعانی بیان کرده است که ایران نسبت به تحولات افغانستان و نسبت به امنیت و ثبات در این کشور حساس است.
او اضافه کرده است تلاش ایران به‌عنوان همسایه افغانستان و کشور «اثرگذار» منطقه‌ای این است که در چارچوب تعامل سازنده با طا-لبان، به همسایگان افغانستان و کشورهای منطقه به بازگشت ثبات و آرامش در این کشور کمک کند.
کنعانی افزوده است: «تعامل سازنده با هیئت حاکمه موقت افغانستان به این جهت که اکنون مسئولیت افغانستان را در اختیار دارند، وجود دارد. تلاش می‌کنیم مباحث دوجانبه با افغانستان را سازماندهی و مدیریت کنیم. امنیت مرزها، مدیریت آب، بحث مسایل تجاری، اقتصادی، بهداشت و ترانزیت ایجاب می‌کند با طرفی که مسئولیت رسمی در افغانستان دارد تعامل و گفت‌وگو کنیم».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا