آخرین اخباراسلایدشوخبر های مهممنطقه

تاکید ایران و ازبیکستان بر ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان

وزرای خارجه ایران و ازبیکستان در حاشیه نشست «ایکو» در پایتخت ترکمنستان در مورد اوضاع افغانستان پس از تسلط طا-لبان بحث و گفت‌وگو و بر تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دید، وزیر خارجه ایران یک بار دیگر بر تشکیل حکومت فراگیر با حضور تمام اقوام و اقشار افغانستان تاکید کرد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در دیدار با عبدالعزیز کاملوف همتای ازبیکستانی‌اش افزود دیدگاه‌های ایران و ازبیکستان در مورد افغانستان بسیار نزدیک است.
پیش از این نیز وزارت خارجه ایران اعلام کرده بود که تلاش‌های سیاسی گسترده‌ای را در ایران به عمل آوردیم که تحت تاثیر ناامنی‌ها و شرایط بی‌ثباتی که در افغانستان در دوره انتقالی ایجاد شد قرار نگیریم و در عین حال تدابیری را بیندیشیم که راه‌حل سیاسی برای حل بحران افغانستان داشته باشیم.
اوضاع افغانستان، آوارگان افغانستانی، تلاش‌های ایران در زمینه برقراری دولتی فراگیر در افغانستان و نتایج گفت‌وگوهای انجام‌‌شده با وزرای امور خارجه دیگر کشورها در این خصوص نیز در این نشست مطرح گردید.
گفتنی است که ایران برای ایجاد دولت فراگیر در افغانستان تلاش‌های گسترده‌ای انجام داده و توانسته تا کنون چند کشور را همسو بسازد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا