آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

تاکید بر آتش‌بس در گفت‌وگوی تیلفونی وزرای خارجه افغانستان و پاکستان

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تیلفونی به محمد حنیف اتمر وزیر خارجه افغانستان در رابطه به روابط دوجانبه، روند صلح، آتش‌بس و تقویت همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه کشور به تازگی در اعلامیه‌ای گفت که شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تیلفونی به محمد حنیف اتمر وزیر خارجه افغانستان روی اهمیت و گسترش مناسبات دوجانبه در عرصه‌های مختلف، تازه‌ترین انکشافات در روند صلح گفت‌وگو کرد.
در این گفت‌وگو، حنیف اتمر در مورد چالش‌های فراراه روند صلح به‌ویژه افزایش خشونت‌ها در افغانستان صحبت کرده و بر اهمیت تداوم حمایت پاکستان از کاهش خشونت‌ها و موفقیت روند مذاکرات صلح تأکید کرد.
وزیر امور خارجهٔ کشور همچنان نقش علمای هر دو کشور و برگزاری کنفرانس مشترک علمای اسلامی را برای قطع خونریزی و تأمین آتش‌بس، حایز اهمیت فراوان شمرد.
شاه محمود قریشی نیز اظهار داشت که پاکستان به همه مساعی خود در جهت موفقیت مذاکرات صلح و نیز قطع خشونت در افغانستان، ادامه خواهد داد.
وی نگرانی خود را نسبت به سطح بلند خشونت‌ها در افغانستان ابراز داشته، بر اهمیت پیشرفت‌ها در روند مذاکرات که به کاهش خشونت‌ها و آتش‌بس سراسری در افغانستان بینجامد، تأکید کرد.
دو طرف همچنین روی اهمیت و تقویت همکاری‌ها در عرصهٔ تجارت و ترانزیت، روابط میان مردم با مردم، آزادی زندانیان پاکستانی از محابس افغانستان و نهایی‌ساختن اسناد و تفاهمات حاصله در جریان ‌هشت‌مین نشست ماه دسمبر ۲۰۲۰ اپتیکا (APTECA) به عنوان سند چهارچوب توسعهٔ روابط تجارتی میان دو کشور، تأکید کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا