آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

تاکید بر ایجاد دولت فراگیر در افغانستان در دکترین جدید سیاست خارجی روسیه

خبرگزاری دید: روسیه با رونمایی از سیاست خارجی جدید خود گفته که به افغانستان کمک می‌کند نظام سیاسی پایدار روی کار آید تا منافع تمام اقوام برآورده شود.

فدراتیف روسیه با رونمایی از سیاست خارجی جدید خود گفته که بشریت در حال گذر از تغییرات انقلابی است و نظام جدید چندقطبی عادلانه‌تر در حال شکل‌گیری است.

روسیه در سیاست خارجی جدید خود به افغانستان با محوریت اوراسیا اشاره کرده و بر تقویت همکاری‌ها و روابط با هند و چین تأکید کرده است.

افغانستان در سیاست خارجی جدید روسیه چنین آمده است: به حل و فصل همه‌جانبه در افغانستان، ساختن آن به عنوان یک کشور مستقل، صلح‌آمیز و بی‌طرف با اقتصاد و نظام سیاسی باثبات که منافع تمام اقوام ساکن را برآورده و چشم‌اندازی را برای ادغام افغانستان در فضای اوراسیا برای همکاری باز می‌کند، کمک خواهد کرد.

مسکو همچنین در این سیاست به حفظ برابری استراتژیک، همزیستی مسالمت‌آمیز با ایالات متحده و ایجاد توازن منافع بین دو کشور تأکید کرده است.

روسیه در سیاست جدید خود ایالات متحده را به کنار گذاشتن سیاست سلطه‌طلبی‌اش و تجدید نظر در اقدامات ضد روسیه ترغیب نموده و به تعامل با روسیه بر اساس اصول، برابری حاکمیتی، منافع متقابل و احترام گذاشتن به منافع یکدیگر فرا خوانده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا