آخرین اخبارافغانستانسیاست

تاکید بر ایجاد دولت همه شمول در دیدار هیئت شورای علمای شیعه افغانستان با اعضای رهبری طالبان

در دیدار هیئتی از شورای علمای شیعه افغانستان با برخی از اعضای رهبری طالبان در کابل، بر ایجاد عاجل حکومت همه شمول که تمام اقوام ساکن در کشور خود را در آن ببینند، تاکید شد.


به گزارش خبرگزاری دید، هیئتی از شورای علمای شیعه افغانستان با برخی اعضای شورای رهبری طالبان در کابل دیدار کرد. ریاست هیئت شورای علمای شیعه را استاد محمد اکبری معاون دوم شورای اجرایی این شورا به دوش داشته و از جانب طالبان، مولوی شهاب‌الدین دلاور در راس هیئت قرار داشته است.
استاد اکبری در این ملاقات بر اهمیت امنیت و عدالت اجتماعی تأکید کرده افزود: حکومت همه‌شمول که آیینه تمام‌نمای همه اقوام ساکن کشور و متشکل از همه جهت‌ها باشد، باید هرچه زودتر تشکیل گردد.
هیئت شورای علما تأکید نمود که اعتمادسازی و آرامش روحی مردم بسیار مهم است؛ بنابر این اعتماد سازی باید عملی گردد و از تلاشی خانه‌ها جلوگیری و با متخلفین و سوءاستفاده‌کنندگان برخورد صورت گیرد.
شیخ شهاب‌الدین دلاور با اظهار خرسندی از ملاقات با هیئت شورای علما اظهار داشت که اولین ملاقات ما به حیث یک هیئت با شما است و برای ما اولویت داشت که اول باید با علمای کرام اهل تشیع دیدار داشته باشیم.
رئیس کمیته سیاسی تحریک طالبان تأکید کرد که وحدت بین همه مردم کشور و اخوت و برادری بین شیعه و سنی از اهمیت زیادی برخوردار است. تجربه چهل ساله ثابت ساخت است که هیچ گروهی به تنهایی نمی‌تواند بر افغانستان حکومت کند، لذا نباید عده‌ای نادیده گرفته شود، بلکه باید همه‌ مردم و همه‌ مجموعه‌ها در نظر گرفته شوند. بر همین اساس تصمیم ما جدی است که با شما مشترک کار کنیم.
شیخ دلاور تأکید کرد که ما برای تشکیل حکومت همه‌شمول مشغول کار هستیم؛ اما نیاز به زمان است چون بر خلاف توافقات، ما در برابر اتفاقات غیرمنتظره قرار گرفتیم و زمان بیشتری ضرورت داریم تا حکومت همه‌شمول ایجاد گردد.
وی افزود که برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ها، فیصله کردیم که هیچ کسی اجازه ندارد به هیج عنوان به خانه‌های اشخاص مراجعه کند و سبب اذیت و آزار مردم شود.
شیخ دلاور در ادامه گفت که باید باهم کوشش کنیم تا مردم آرامش روحی و روانی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا