آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

تاکید بر تقویت و تجهیز سریع نیروهای بسیج ملی در دیدار رییس جمهور با سیاسیون

به دنبال افزایش خشونت‌های طالبان و درگیری در ولایات مختلف، رییس جمهور غنی با برخی از شخصیت‌های سیاسی دیدار کرد. در این دیدار بر تجهیز و تقویت سریع نیروهای بسیج ملی تاکید شده است.


به گزارش خبرگزاری دید، ریاست جمهوری اعلام کرده که رییس جمهور غنی قبل از ظهر امروز دوشنبه(۱۸ اسد) با رهبران و شخصیت‌های مطرح سیاسی و جهادی و روسای مجلسین شورای ملی، در ارگ دیدار کرد.
ارگ گفته که در این دیدار؛ ضمن حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی و بقا و تداوم جمهوریت، در خصوص انسجام، تقویت و تجهیز سریع نیروهای بسیج ملی در برابر هجوم دشمن، فیصله صورت گرفت.
رییس جمهور غنی از روز گذشته تاکنون با عبدالرب رسول سیاف، محمد محقق، یونس قانونی، محمد کریم خلیلی و برخی سیاسیون دیگر به گونه جداگانه نیز دیدار داشته است.
این دیدارها در حالی صورت می‌گیرد که در ماه های اخیر حملات طالبان بر مواضع نیروهای دولتی در بسیاری از نقاط کشور افزایش یافته و جنگجویان این گروه موفق شدند، بیش از صد ولسوالی را تصرف کنند.


در همین حال، سفارت امریکا از طالبان خواسته که با آتش‌بس دائمی و همه‌جانبه و شرکت در مذاکرات صلح به طور کامل مشارکت کنند تا به رنج مردم افغانستان پایان داده و راه را برای حل و فصل سیاسی فراگیر که به نفع همه افغان‌ها است، باز کنند.
جو بایدن رییس جمهور امریکا نیز در واکنش به حملات و خشونت‌های طالبان گفته که اکنون زمان اراده و مبارزه قاطع با خشونت‌های طالبان است. پیش از این، آقای بایدن به نیروهای امریکایی دستور داده بود که برای سرکوب طالبان از بم‌افکن‌های بی-۵۲ استفاده کنند.
از سویی هم، قرار بود امروز عصر داکتر عبدالله عبدالله برای اشتراک در دو نشست مهم بین‌المللی در پیوند به روند صلح افغانستان روانه دوحه شود، ولی بنا بر دلایل نامعلومی این سفر به تعویق افتاده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا