آخرین اخبارافغانستانسیاست

تاکید بر همکاری عملی مرزی و حقابه در دیدار امیرعبداللهیان و متقی

خبرگزاری دید: در دیدار حسین امیر عبداللهیان و امیرخان متقی در تهران، بر همکاری عملی در مسایل مرزی و حقابه هیرمند تاکید شد.

امیر خان متقی برای اشتراک در نشستی درباره‌ فلسطین به تهران رفته است.

 وزارت خارجه‌ ایران در اعلامیه‌ای گفته که امیر عبداللهیان از همراهی و مشارکت امیرخان متقی و هیئت طا-لبان در کنفرانس تهران تشکر کرده است.

این مقام ایرانی بر ضرورت همکاری همه‌ کشورهای مسلمان در کمک به مردم فلسطین تأکید کرده است.

در اعلامیه‌ وزارت خارجه‌ ایران آمده است که امیر عبداللهیان به روابط دوجانبه‌ ایران و افغانستان نیز پرداخته و این روابط را از ابعاد مختلف دارای اهمیت خوانده و تعامل دو کشور در حوزه‌های متنوع را مهم ارزیابی کرده است.

به نقل از اعلامیه، عبداللهیان «بر ضرورت حل مسائل موجود بین دو کشور، از جمله مرز، آب و… تأکید و ابراز امیدواری کرده است که مسئولان طا-لبان به‌صورت عملی نسبت به برطرف شدن مشکلات موجود در این زمینه همکاری لازم را معمول نمایند».

در ادامه اعلامیه‌ وزارت خارجه‌ ایران آمده است که متقی در دیدار با امیرعبداللهیان با اشاره به اهمیت ارتقای مناسبات دوجانبه، بر ضرورت ادامه‌‌ تعاملات دو طرف در همه زمینه‌ها، از جمله آب، مرز، تجارت و همکاری در امور قضایی و کنسولی تأکید کرده است.

ضیااحمد تکل معاون سخنگوی وزارت خارجه‌ درباره‌ این دیدار در پیامی در ایکس نوشته است که ایران از سخنرانی متقی در نشست تهران «ابراز خوشحالی و از موضع مثبت طا-لبان» در رابطه با موضوع فلسطین قدردانی کرده است.

او نوشته است که متقی در دیدار امیرعبداللهیان از اقدامات مؤثر برای تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و ترانزیتی افغانستان و ایران یاد کرده است.

به‌گفته‌ ضیااحمد، متقی درباره‌ مشکلات زندانیان و مهاجران افغانستان در ایران با امیر عبداللهیان گفت‌وگوی مفصلی داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا