آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

تاکید بر گسترش روابط دوجانبه در دیدار وزیر خارجه ازبیکستان با مقامات امارت اسلامی در کابل

خبرگزاری دید: عبدالعزیز کاملوف وزیر امور خارجه ازبکستان که به کابل آمده، با مولوی عبدالکبیر و مولوی عبدالسلام حنفی معاونان نخست‌وزیر طا-لبان در ارگ دیدار کرده و روی گسترش همکاری‌ها و تقویت روابط تجارتی و ترانزیتی صحبت کردند.


اداره امور طا-لبان در گزارشی نوشته: معاونین ریاست الوزراء و سرپرست وزارت امور خارجه از تامین امنیت کامل پروژه‌های ازبیکستان در افغانستان اطمینان دادند و تاکید کردند که از قلمرو افغانستان هیچگاه تهدیدی بر سایر کشورها متوجه نخواهد شد.


عبدالعزیز کاملوف وزیر امور خارجه ازبیکستان گفت که ملت های افغانستان و ازبیکستان از قرن‌ها بدینسو دوست بوده‌اند و مشترکات دینی و فرهنگی دارند، بناً باید با همدیگر کمک کنیم و ما آماده همکاری با جانب افغانستان در عرصه‌های مختلف هستیم.


بر اساس این گزارش، وی تجارب کشورش را در راستای رهایی از مشکلات و برقراری روابط با جهان با توجه به منافع ملی کشور شان با جانب افغانستان شریک کرد و گفت که ما با اتحادیه اروپا و ایالات متحدۀ امریکا پیام دادیم تا سرمایه‌های مردم افغانستان را که در بانک های بین المللی مسدود شده اند، دوباره به افغانستان واگذار کنند.


عبدالعزیز کاملوف وزیر امور خارجه ازبیکستان پیشنهاد کرد که در آیندۀ نزدیک کشورش آماده است تا اجلاس مقامات ارشد افغانستان و جمهوری ازبیکستان را در شهر ترمذ میزبانی کند تا روی تعیین مسیرهای عمدۀ همکاری در عرصه های تجارتی، ترانزیتی و اقتصادی بحث های همه جانبه میان مسئولین ادارات مربوطه دو کشور صورت گیرد تا آنان راه حل های مناسب را برای دولت های افغانستان و ازبیکستان، پیشنهاد نمایند.
همچنان موصوف آمادگی کشورش را بخاطر احیای میدان هوایی بین المللی مولانا جلال الدین بلخی ابراز کرد.
وزیر خارجه ازبیکستان دومین وزیر خارجه است که پس از تسلط طا-لبان بر افغانستان به کابل سفر می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا