آخرین اخبارسیاستمنطقه

تاکید تاجیکستان و اتحادیه اروپا بر ایجاد دولت فراگیر در افغانستان!

خبرگزاری دید: نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در سفری به تاجیکستان با مقامات بلندپایه این کشور در رابطه به روابط دوجانبه و افغانستان رایزنی کرد.

تاجیکستان

هیئت اتحادیه اروپا در تاجیکستان به تازگی با نشر بیانیه‌ای گفت که توماس نیکلسون نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در سفرش به دوشنبه با امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان گفت‌وگو کرد.
نیکلسون در مورد این دیدار گفت: گفت‌وگوهای ما به‌ویژه بر نیاز به روند سیاسی واقعاً فراگیر در افغانستان متمرکز بود که برای ثبات طولانی‌مدت حیاتی است.
در این دیدار، طرفین در مورد روابط چند بعدی بین تاجیکستان و اتحادیه اروپا تبادل نظر کردند و بر موضوع امنیت منطقه‌ای را به عنوان یکی از زمینه‌های مهم مشارکت تأکید کردند.
جوانب همچنین بر سطح بالای همکاری در مبارزه با تهدیدات و چالش‌های امنیتی که تهدیدی جدی برای ارزش‌های جهانی است، تاکید کردند.
رییس جمهور امامعلی رحمان با ابراز نگرانی از تهدید فزاینده تروریزم بین‌المللی، افراط‌گرایی، جنایات سازمان یافته فراملی، از جمله قاچاق مواد مخدر و اسلحه و همچنین جرایم سایبری، بر اهمیت توسعه همکاری بین تاجیکستان و شرکای بین‌المللی در مبارزه با این موضوعات تاکید کرد.

اتحادیه اروپا
طرفین همچنین در مورد وضعیت کنونی نظامی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی افغانستان که به طور مستقیم بر وضعیت امنیتی منطقه تأثیر می‌گذارد و سایر موضوعات مورد علاقه تبادل نظر کردند.
رییس جمهور تاجیکستان نیز بر افزایش هرچه سریعتر حجم کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان پافشاری کرده و آمادگی تاجیکستان را برای ارایه کمک‌های همه‌جانبه از طریق توان لوجستیکی خود اعلام کرد.
این در حالی است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا و امریکا چند روز پیش پس از دیدار و گفت‌وگو در باره افغانستان، بسته ماندن مکاتب به روی دختران را محکوم و کمک‌ها را مشروط به عملکرد طالبان نمودند.

اتحادیه اروپا

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا