آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

تاکید رییس‌جمهور بر معیاری‌شدن تحصیلات عالی کشور


رییس‌جمهور غنی، عصر روز گذشته(سه‌شنبه، ۲۱سرطان) در ارگ با عبدالطیف روشان، نامزد‌ وزیر وزارت تحصیلات عالی و تیم کاری‌اش دیدار داشته و گزارش ارزیابی‌های آنان را استماع کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از ارگ ریاست جمهوری، عبدالطیف روشان در این دیدار گفت که تمرکز ما بالای اولویت‌های کاری وزارت تحصیلات عالی‌ است و ضروری‌ به نظر می‌رسد تا ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف افزایش یابد.
وی افزود: باید در لوایح و قوانین وزارت تحصیلات عالی تجدید نظر شود و پیشنهادات رییس‌جمهور در این زمینه کمک بسزایی می‌کند.
رییس‌جمهور پس از شنیدن گزارش ارزیابی‌های تیم کاری وزارت تحصیلات عالی گفت: نیاز به بحث‌های بنیادی در این زمینه وجود دارد و حکومت آماده است تا تسهیلات و امکانات را برای بهبود وضعیت تحصیلات، فراهم سازد.
وی اظهار‌داشت که با استادان و دانشجویان دانشگاه‌ها در یک ‌اجماع، پیرامون آوردن اصلاحات در سیستم تحصیلات عالی بحث خواهد ‌شد.
گفتنی است که رییس‌جمهور به مسئولان وزارت تحصیلات عالی هدایت داد تا طرح‌های‌شان را به‌منظور مجهز شدن دانشگاه‌ها به تکنالوژی روز به ویژه فایبر نوری و انترنت، ترتیب و ارایه کنند.
این در حالی است که نظام تحصیلی کشور همواره با انتقادات آگاهان عرصه آموزش عالی همراه بوده و حکومت نیز بارها وعده اصلاحات در این زمینه داده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا