آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

تاکید علمای دینی بر بازگشایی مکاتب دخترانه در مراسم تجلیل از میلاد پیامبر

خبرگزاری دید: شماری از عالمان دین با تاکید بر بازگشایی مکاتب دخترانه می‌گویند که آموختن علم بر هر زن و مرد مسلمان فرض است و تمام انسان‌ها از حق آموزش بر خوردار هستند.

مسئولان مدرسه دینی المزمل از دوازدهم ربیع الاول سالروز میلاد حضرت پیامبر با حضور علمای دینی و طلاب در کابل تجلیل کرده، می‌گویند اگر حکومت اسلامی سیاست داخلی و خارجی خویش را بر اساس سیرت پیامبر اسلام عیار سازد همه مشکلات کشور حل می‌شود.

مولوی عبدالقادر قانت یکی از عالمان دین در رابطه به مسدود ماندن مکاتب دخترانه در کشور گفت: وقتی اولین کلام خدا به پیامبر‌ش «اقراء» است پس ما کی هستیم که می‌آییم علم را دنیوی و اخروی می‌سازیم و در فراگیری آن بین زن و مرد تبعیض قابل می‌شویم.

آقای قانت افزود که ما امروز از ظلم و تبعیضی که زیر نام دین اعمال می‌شود سخت رنج می‌بریم.

مولوی احمد فواد کریمی رییس این مدرسه دینی گفت: تجلیل از میلاد پیامبر یادآوری از سیرت آن حضرت است. لطف و مهربانی و اخوت اسلامی از بارزترین رفتار پیامبر بزرگوار اسلام است که با توجه به آن تخم نفرت و کینه از جامعه اسلامی برداشته می‌شود.

این عالم دین تاکید می‌کند که ما به عنوان امت آن حضرت باید سیرت پیامبر را سر مشق زندگی خویش  قرار داده و در جامعه، برادری و اخوت را ترویج کنیم.

 در همین حال، مفتی شمس‌الرحمان فروتن یکی دیگر از علمای دینی گفت: اگر حکومت اسلامی سیاست داخلی و خارجی خویش را مطابق سیرت و گفته‌های پیامبر اسلام عیار سازد ما در تعاملات داخلی و خارجی با هیچ کس دچار مشکل نمی‌شویم.

مفتی فروتن افزود: سیرت پیامبر به ما می‌آموزاند که چگونه سیاست داخلی و خارجی داشته باشیم، چگونه به حقوق افراد و زنان رسیدگی کنیم، چگونه ارتش و نهاد‌های موثر امنیتی داشته باشیم و چگونه تعامل سیاسی و اقتصادی داشته باشیم در این صورت ما همه مشکلات سیاسی و اقتصادی خویش را حل کرده می‌توانیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا