آخرین اخبارافغانستانسیاست

تاکید ناتو بر گفت‌وگوهای میان‌افغانی صلح

نیکولاس کی نماینده ملکی ناتو در افغانستان، می‌گوید که گفت‌وگوهای صلح زمان‌گیر‌است و نیاز است که با حوصله‌مندی این روند ادامه یابد.

نیکولاس کی نماینده ملکی ناتو در افغانستان، می‌گوید که گفت‌وگوهای صلح زمان‌گیر‌است و نیاز است که با حوصله‌مندی این روند ادامه یابد.
آقای نیکولاس کی که به مزارشریف رفته‌ است، بر گفت‌وگوهای صلح میان افغان‌ها تاکید می‌ورزد و می‌گوید که تلاش‌ها جریان دارد تا گفت‌وگوها میان مردم افغانستان هر چه زودتر آغاز شود.
آقای کی گفت:«البته بحث بسیار مهم مذاکرات میان‌افغانی است. مذاکرات میان‌افغانی بسیار مهم است و اهمیت آن این است که مردم افغانستان خودشان تصمیم بگیرند که در آینده چه نوع حکومت می‌خواهند و سرنوشت شان‌را تعیین کنند.»
نماینده ملکی ناتو فراگیر بودن گفت‌وگوهای صلح میان مردم افغانستان را نیز با اهمیت می‌داند:« این مذاکرات باید همه‌شمول باشد، به این معنی که جامعه مدنی، زنان، عالمان دین و تمام اقشار جامعه خود را در این مذاکرات بیبیند و نظریات خود را شریک سازند.»
او علاه کرد که در باره‌ گفت‌وگوهای صلح با طالبان و نیز نقش کشورهای منطقه در باره صلح افغانستان محتاطانه خوش‌بین‌ است.
این سیاست‌مدار بریتانیایی که دو ماه می‌شود به حیث نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان کار می‌کند، گفت‌وگوهای صلح دوحه را نیز با اهمیت می‌داند و از یک اجماع منطقه‌ای برای آوردن صلح در افغانستان خبر می‌دهد.
آقای کی گفت:«ما فعلاً یک اجماع منطقه‌‌ای داریم، بیشتر کشورهای منطقه در افغانستان ثبات می‌خواهند.»
نماینده ملکی ناتو روز گذشته در دیدار با والی بلخ نیز روی روند صلح و انتخابات آینده ریاست جمهوری بحث داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا