آخرین اخبارافغانستانسیاست

تاکید نماینده ویژه جاپان بر تشکیل حکومت فراگیر در دیدار با مقامات طا-لبان

خبرگزاری دید: نماینده فوق‌العاده جاپان برای افغانستان در یک سفر هفت روزه از کابل دیدن کرده و در گفت‌وگو با مقام‌های ارشد طا-لبان ‌خواستار تشکیل یک نظام سیاسی فراگیر شده است.

وزارت خارجه جاپان اعلام کرده که اوکادا تاکاشی سفیر فوق‌العاده و باصلاحیت این کشور از ۱۷ تا ۲۴ جنوری با مقام‌های حکومت سرپرست طا-لبان در کابل دیدار و گفت‌وگو کرده است.
اوکادا در سفرش به کابل با اعضای ارشد طا-لبان در مورد احترام به حقوق همه مردم افغانستان از جمله زنان و اقلیت‌‌ها، ایجاد یک سیستم سیاسی فراگیر و جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به کانون تروریزم گفت‌وگو کرده است.
افزون بر این، کمک‌های بشردوستانه جاپان، مبارزه با تروریزم، تأمین امنیت شهروندان جاپانی در افغانستان و نیز اجازه خروج ایمن به شهروندانی که می‌خواهند کشور را ترک کنند، از دیگر محورهای بحث دو طرف بوده است.
مقام‌های طا-لبان در این دیدار گفته‌اند که حکومت آنان به خواست‌های جامعه جهانی رسید‌گی خواهد کرد.
نماینده ویژه دولت جاپان در حالی با مقام‌های طا-لبان در مورد تشکیل دولت فراگیر در کابل گفت‌وگو کرده است که پس از روی کار آمدن حکومت سرپرست طا-لبان، جهان پیش‌شرط‌هایی برای به رسمیت شناختن این حکومت از جمله رعایت حقوق بشر به ویژه زنان، تشکیل دولت فراگیر و‌ مبارزه با تروریزم گذاشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا