آخرین اخبارافغانستانسیاست

تاکید نمایندگان احزاب سیاسی در هرات بر نظارت از انتخابات و شفافیت این روند

شماری از نمایندگان احزاب سیاسی در حوزه غرب طی یک نشست، موضع‌گیری خویش را نسبت به اوضاع جاری کشور اعلام نموده و بر برگزاری انتخابات شفاف تاکید کردند.


شماری از نمایندگان احزاب سیاسی در حوزه غرب طی یک نشست، موضع‌گیری خویش را نسبت به اوضاع جاری کشور اعلام نموده و بر برگزاری انتخابات شفاف تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، زارع حقجو مسئول حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در حوزه غرب گفت: احزاب سیاسی خواستار توجه جدی دولت در امر تامین امنیت انتخابات و مراکز رای دهی می‌باشد.
وی افزود، دولت افغانستان باید صلاحیت‌های احزاب سیاسی را برگرداند و حق نظارت از روند انتخابات را به آنان بدهد تا شاهد یک انتخابات شفاف و همه شمول باشیم.
در همین حال، همایون حکیمی مسئول دفتر حزب اسلامی در هرات شاخه گلبدین حکمتیار خاطر نشان ساخت که داعش، طالبان و برخی افراد در قالب نظام وجود دارند به انتخابات باورمند نیستند و نمی‌خواهند که انتخابات برگزار شود، چون ریشه فسادشان قطع و منبع درآمدشان نابود می‌شود.
همچنان آقای حکیمی، با انتقاد از کارکردهای شورای عالی صلح افغانستان گفت: شورای عالی صلح نمایشی است، جنگ افغانستان جنگ استخباراتی است و در این جنگ خارجی‌ها دخالت دارند.
او در ادامه افزود، مردم به انتخابات سالم باورمندی ندارند چون در انتخابات قبلی یک معامله گسترده صورت گرفته است.
در این میان، سید افضل مسئول دفتر حزب اسلامی افغانستان شاخه ارغندیوال در هرات گفت: دولت به وعده‌هایی که برای مردم داده بود وفا نکرده و این موضوع باعث شده، مردم در پروسه انتخابات کم اشتراک کنند و کارت رای دهی نگیرند.
وی افزود، ما از حکومت می‌خواهیم که خواسته‌های احزاب سیاسی را در نظر بگیرد چون خواسته‌های احزاب، خواسته‌های مردم می‌باشد.
به گفته او، احزاب سیاسی در تمامی کشورها سرنوشت ساز است اما در کشور افغانستان در ۱۷ سال گذشته به جایی که احزاب سیاسی را تقویت کنند، به فراموشی سپرده شده است.
در ادامه، محمد شریف مجددی مسئول دفتر حزب جبهه ملی نجات افغانستان در هرات اذعان کرد که هدف احزاب سیاسی برگزار شدن انتخابات به وقت اعلام شده آنست.
موصوف، هشدار داد اگر انتخابات به وقت مشخص آن برگزار نگردد، برای احزاب سیاسی قابل قبول نخواهد بود و از سویی هم احزاب سیاسی می‌خواهد بر انتخابات نظارت کنند تا انتخابات شفاف برگزار شود.
همچنین سید نجیب الله سجادی مسئول دفتر حزب اعتدال افغانستان در هرات با انتقاد از دولت افغانستان گفت که دولت صلاحیت‌های احزاب سیاسی را سلب نموده و حکومت را یک نوع، حکومت دیکتاتوری ساخته است.
وی همچنین از تمامی احزاب افغانستان خواست تا برخواسته‌‌شان که همانا برگرداندن صلاحیت شان است، پافشاری کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا