آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

تاکید پاکستان و امریکا بر آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی

فرمانده ستاد مرکزی ارتش امریکا در سفرش به پاکستان، گفت‌وگوهای بین‌الافغانی روند صلح با طالبان را با اهمیت گفته و برآغاز آن تاکید می‌کند.

فرمانده ستاد مرکزی ارتش امریکا در سفرش به پاکستان، گفت‌وگوهای بین‌الافغانی روند صلح با طالبان را با اهمیت گفته و برآغاز آن تاکید می‌کند.
جنرال کنت میکنزی فرمانده ستاد مرکزی ارتش امریکا که پس از تعیین شدنش در این پست، برای نخستین بار به پاکستان رفته دیروز دوشنبه با عمران خان نخست وزیر پاکستان در اسلام‌آباد دیدار کرده است.
در این دیدار، آقای میکنزی بر تعهد امریکا به تامین صلح و ثبات پایدار در افغانستان از طریق پیشبرد یک روند سیاسی تاکید کرده است.
این جنرال امریکایی گفته است که تمام جناح‌های ذینفع در افغانستان می‌توانند یک پالیسی را برای افغانستان پس از خارج شدن نیروهای خارجی شکل دهند.
نخست‌وزیر پاکستان هم می‌گوید که دخیل‌شدن تمام جناح‌های جامعه افغانی در روند صلح می‌تواند به منازعه طولانی دراین کشور پایان دهد.
عمران خان بار دیگر بر تعهد پاکستان برای ادامه همکاری به تامین صلح و ثبات پایدار در افغانستان تاکید کرده گفته است که پالیسی مشارکت جناح‌های افغانی و دخیل‌شدن مستقيم سیاسیون افغانستان با طالبان بزرگترین چشم‌انداز برای يافتن يک راه سیاسی منازعه افغانستان است.
آقای خان نیاز برای آغاز گفت‌وگوهای مستقیم صلح را میان مردم افغانستان برجسته شمرده و گفته است که این مردم باید در باره شکل گیری حکومت آینده و مشارکت طالبان در آن پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، باهم بحث و گفت‌وگو کنند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا