آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانسیاست

تاکید کابل و واشنگتن بر مبارزه با تروریزم


رییس‏جمهور غنی، عصر روز گذشته در شهر نیویارک با دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا دیدار کرده است و هر دو جانب بر مبارزه با تروریزم، تامین امنیت و توسعه اقتصادی کشور تاکید کردند.
به نقل از اعلامیه ارگ، دونالد ترامپ گفته است، هم‌اکنون در افغانستان بیست گروه تروریستی فعالیت دارند که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان با نیرومندی و دلیری علیه آن‌ها می‌جنگند.
وی اضافه کرد که ما صد در صد برای تامین امنیت و مبارزه با تروریزم در افغانستان متعهد هستیم.
ترامپ خاطرنشان کرد که حکومت و مردم ایالات متحده امریکا متعهد با هر نوع همکاری با افغانستان و تطبیق استراتژی اعلام‌شده در مورد جنوب آسیا و افغانستان است.
رییس‌جمهور امریکا در ادامه افزود که کشورش ضمن همکاری‌های اقتصادی با افغانستان، کشورهای دیگر را نیز برای کمک و همکاری در عرصه‌های مختلف با کابل، ترغیب خواهد کرد.
در همین حال، رییس‌جمهور غنی، بیان داشته که استراتژی جدید ایالات متحده امریکا برای افغانستان و منطقه این فرصت را مهیا ساخته است که در زمینه‌ی تامین امنیت و مبارزه با تروریزم اقدامات جدی را روی دست گیرند.
رییس‌جمهور همچنان تصریح کرد که صلح پایدار و باعزت برای حکومت و مردم افغانستان یک اولویت است، و در این راستا وی از موقف و حمایت حکومت ایالات متحده امریکا قدردانی کرد.
آقای غنی بر همکاری‌های اقتصادی منطقوی تاکید ورزید و در خصوص فرصت‌های موجود اقتصادی، منابع طبیعی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف در افغانستان، برای دونالد ترامپ معلومات داده است.
این دیدار و رایزنی میان رییس‏جمهور غنی و ترامپ در حالی صورت گرفته که امریکا به تازه‌گی سیاست‌اش را در جنگ افغانستان، اعلام کرده و در آن روی مبارزه با هراس‌افکنی تاکید کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا