آخرین اخباراسلایدشوجهانمنطقه

تا نابودی کامل داعش ادامه می‌دهیم

در بیانیه مشترک روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه آمده است که تا شکست نهایی گروه‌های تروریستی، همکاری را ادامه می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری دید، حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوعان رییسان جمهور روسیه، ایران و ترکیه در نشست سه جانبه خود که در شهر « سوچی » روسیه برگزار شد، بر تلاش و عزم خود برای ادامه همکاری بین سه کشور به منظور برقراری صلح و ثبات در سوریه، در نظر گرفته شده توسط قطعنامه ۲۲۵۴ شواری امنیت سازمان ملل متحد تاکید کردند.
سران هر سه کشور از سطح هماهنگی سه جانبه برای آتش‎بس در سوریه و پایداری حکومت بشار اسد ابراز رضایت کردند.
در همین حال، رؤسای جمهور تاکید کردند که ایجاد نواحی کاهش تنش در سوریه با در نظرداشت نشست آستانه بسیار کارآمد بوده و کمک چشم‏گیری به کاهش خشونت، تسکین آلام انسانی، محدود ساختن روند پناهندگی و آغاز تلاش برای تأمین شرایط برای بازگشت امن پناهندگان و آوارگان داخلی کرده است و دستاورد‏های آن زمینه ساز صلح و ثبات در سوریه شده است.
از سویی هم، ایران، روسیه و ترکیه اعلام کرده‏اند که تلاش‏های شان را جهت کاهش میزان خشونت در منطقه و یک انتخابات فراگیر در سوریه که منجر به تدوین قانون اساسی شود، بیشتر می‏کنند.
به نقل از ایرنا، روسای کشور‏های ایران، روسیه و ترکیه بر تعهد شان مبنی بر حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه یک باردیگر تاکید کردند.
روسای کشور‏های نامبرده از نمایندگان دولت جمهوری عربی سوریه و مخالفینی که خود را به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی و تجزیه ناپذیری سوریه متعهد می‎دانند، درخواست کردند که در کنگره گفت‎وگوی ملی سوریه که در آینده نزدیک در « سوچی » برگزار می‎شود به طور سازنده شرکت کنند.
گفتنی است که ایران، روسیه و ترکیه در این نشست، همکاری سه جانبه را کلید حل بحران سوریه در منطقه عنوان کرده‏اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا