آخرین اخبارافغانستانسیاست

حکمتیار در روز جهانی صلح:

تا نظامیان خارجی از افغانستان بیرون نشوند، صلح واقعی نمی‌آید


گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان خطاب به خارجی‌ها در روز جهانی صلح گفت که کشورهای خارجی بایستی از افغانستان بیرون شوند، تا مردم با عزت کشور به آرامی زندگی شان را در فضای صلح سپری کنند.
حکمتیار که مهمان روز جهانی صلح در ولایت هرات بود، و در تالار غازی امان الله صحبت می‌کرد، گفت که افزایش نیروهای خارجی در افغانستان موجب بحران دیگری برای مردم است.
به گفته حکمتیار افغانستان با موجودیت نیروهای خارجی و خارجی‌ها به هیچ عنوان به آرمانی که دارد نمی‌رسد، بلکه تنش‌ها روز به روز افزایش می‌کند.
او خاطرنشان کرد، روند افزایش نیروهای خارجی در افغانستان، خطری برای کشورهای منطقه و جهان است.
موصوف می‌افزاید، تنها بروز اصلی ناامنی‌های افغانستان حضور خارجی‌ها می‌باشد که این روند برای مردم به گونه زیاد نگران‌کننده ‌است.
وی همچنان گفت: افرادی‌ که در افغانستان مرتکب جنایت خونینی شده‌اند، باید محاکمه شوند و از مردم کشور عذرخواهی کنند.
به گفته وی، اگر این حالت تنظیم شود، به معنای صلح واقعی برای مردم و دولت افغانستان محسوب می‌شود.
حکمتیار از ائتلاف نجات افغانستان توسط رهبران چندین حزب بزرگ پرده برداشت و گفت که این ائتلاف‌ها هیچ فایده و نتیجه ندارد که برای مردم افغانستان امیدوار کننده باشد.
وی تصریح می‌کند، تنها ائتلاف واقعی یکجا و یکصدا شدن رهبران جریان‌های سیاسی افغانستان است که وضع کنونی کشور را از این حالت ناهنجار نجات دهند.
گفتنی است گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی، پیش از آمدن به کشور و پیوستن‌اش به پروسه صلح، گفته بود که با موجودیت نظامیان خارجی، اگر به افغانستان برود، از امت نبی اکرم (ص) نباشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا