آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثسیاست

تبانی کوچی‌ها و طالبان در حمله به پاسگاه‌های امنیتی در میدان‌وردک

منابع محلی در ولایت میدان وردک تأیید می‌کنند که گروه طالبان در هماهنگی با کوچی‌ها بر پاسگاه‌های نیروهای مقاومت مردمی در ولسوالی حصه‌ دوم بهسود این ولایت حمله کرده‌اند.

منابع محلی در ولایت میدان وردک تأیید می‌کنند که گروه طالبان در هماهنگی با کوچی‌ها بر پاسگاه‌های نیروهای مقاومت مردمی در ولسوالی حصه‌ دوم بهسود این ولایت حمله کرده‌اند.
حسین‌علی بلیغ یک عضو شورای ولایتی میدان‌وردک گفت که افراد مسلح گروه طالبان که تعدادشان به حدود ۱۵۰ نفر می‌رسد، حوالی ساعت ۱۱:۰۰ شب گذشته در هماهنگی با دو فرد مهم کوچی‌ها بر پاسگاه‌های نیروهای مقاومت مردمی در ساحه‌ «کجاب» ولسوالی حصه‌ دوم حمله کرده‌اند.
آقای بلیغ گفت که در این حمله تعدادی از نیروهای مقاومت مردمی کشته و زخمی شده‌اند. او افزود که تا کنون در مورد رقم دقیق تلفات، اطلاعات کافی در دست ندارد.
این عضو شورای ولایتی میدان‌وردک در ادامه گفت که گروه طالبان در مورد پاسگاه‌ها و ساحات بهسود معلومات دقیق ندارد و این گروه در هماهنگی با دو فرد مهم کوچی‌ها به‌نام‌ «ملا باران» و «گلاب» پلان حمله بر بهسود را سازمان‌دهی کرده است.
آقای بلیغ همچنان گفت که جنگ‌جویان گروه طالبان پس از تصرف یک پاسگاه نیروهای مقاومت مردمی، اقدام به حفظ آن نکرده و ساحه را ترک کرده‌اند.
او در عین حال گفت که در حال حاضر درگیری‌های پراگنده میان دو طرف ادامه دارد.
در همین حال، خوانی سلطانی یک عضو دیگر شورای ولایتی میدان‌وردک می‌گوید که در این حمله دو پاسگاه‌ نیروهای مردمی از سوی طالبان سقوط داده شده است.
آقای سلطانی گفت که در این حمله در حدود ده نفر کشته و در حدود ده نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. او تأکید کرد که این آمار نهایی نیست و ممکن است با تکمیل گزارش‌ها، آمار تلفات نیز تغییر کند.
گروه طالبان نیز در اعلامیه‌ای گفته است که افراد این گروه در این حمله پنج پاسگاه نیروهای مردمی را تصرف کرده‌اند. این گروه همچنان ادعا کرده است که در جریان درگیری ۱۳ نفر از نیروهای مردمی کشته شده‌اند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا