آخرین اخباراجتماعافغانستان

تجلیل از روز بیرق ملی در کابل؛ هیچ بیرقی بر ما تحمیل شده نمی‌تواند

اعضای جامعه مدنی و شماری از مردم کابل روز بیرق ملی را تجلیل کرده و می‌گویند که بیرق افغانستان ثمره تلاش‌ها و مبارزات آزادی خواهانه در نتیجه چندین دهه مبارزه به وجود آمده و هیچ کس بالای ما بیرق بیگانه را تحمیل کرده نمی‌تواند.

سید حسین حسینی—خبرگزاری دید
به گزارش خبرگزاری دید: فعالان جامعه مدنی و برخی از باشندگان شهر کابل روز پنج‌شنبه (۷ اسد) به مناسبت روز بیرق ملی، پرچم سه رنگ افغانستان را به شانه گرفته، راه‌پیمایی کردند و از این روز به عنوان اتحاد، همدلی و آزادی تجلیل کردند.


اعضای جامعه مدنی می‌گویند که بیرق افغانستان ثمره تلاش‌ها، قربانی‌ها و مبارزات آزادی خواهانه در نتیجه چندین دهه مبارزه به وجود آمده و هیچ کسی بالای ما بیرق بیگانه را تحمیل کرده نمی‌تواند.
جمشید گلزار، عضو جامعه مدنی می‌گوید که پرچم سه رنگ افغانستان نمایانگر عظمت و شکوه کشور است.
وی گفت که ما به نمایندگی از جامعه مدنی به ملت افغانستان می‌گوییم که تا آخرین رمق برای برافراشته بودن این پرچم مبارزه کنید و ما به کسانی که می‌خواهند تمامیت ارضی و استقلالیت افغانستان را زیر سوال ببرند اجازه نخواهیم داد، این بیرق، عزت، شرف و ارزش مشترک مردم افغانستان است.


پروانه ابراهیمی فعال مدنی نیز گفت که به مناسبت روز بیرق از طرف‌های درگیر جنگ افغانستان می‌خواهیم بیایند به پروسه صلح بپیوندند و یک جا از این روز تجلیل کنند.
یاسر سفان فعال مدنی: «مردم ما بخاطر این پرچم هر روز قربانی می‌دهد، بیرق افغانستان نمادی از آزادی، همدلی و مبارزات آزادی خواهانه ما است».


وی تاکید کرد که تا زمانی که یک افغان زنده است این پرچم به اهتزاز خواهد بود.
اعضای جامعه مدنی همچنان از حکومت خواستند تا از این روز به عنوان بزرگی و عظمت افغانستان تجلیل کند.
آنها از نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری نیز خواستند تا افغانستان را در این بره‌ای از تاریخ که در جنگ به سر می‌برد حمایت همه جانبه کنند.
گفتنی است که (۷ اسد) روز بیروق ملی است و شهروندان کشور از این روز به عنوان نمادی از آزادی و همدلی تجلیل می‌کنند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا