آخرین اخباراجتماعافغانستان

تجلیل از روز جهانی انترنت مصئون در کابل

وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی افغانستان با حضور وزارت معارف و وزارت امور زنان و شرکت تکنیشن از روز جهانی انترنت مصئون تجلیل کرد.

وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی افغانستان با حضور وزارت معارف و وزارت امور زنان و شرکت تکنیشن از روز جهانی انترنت مصئون تجلیل کرد.
به گزارش خبر گزاری دید، هدف از تجلیل روز جهانی انترنت مصئون ایجاد فضای مناسب برای خانمان و اطفال و آگاهی‌دهی در باره استفاده موثر انترنت بوده است.
محترم شهزاد آریوبی وزیر مخابرات وتکنالوجی معلوماتی که روز سه‌شنبه در نشستی به مناسبت روز جهانی انترنت مصئون، افزود که برای استفاده مصئون از خدمات انترنتی، نیاز به آگاهی دهی بیشتر به ویژه برای کودکان و زنان است.
وزارت مخابرات در این نشست چالش‌ها وآسیب پذیری‌های کاربران انترنت به خصوص زنان وکودکان را مورد بحث قرار داد تا راه‌های برون‌رفت از این آسیب پذیری‌ها شناسایی ودر رفع آن تلاش صورت گیرد.
وزیر مخابرات همچنان افزود که در نظر دارند تا مکاتب را در سراسر کشور با انترنت وکمپیوتر مجهز نمایند که استفاده از این امکانات نیاز به آگاهی‌دهی برای ایجاد مصؤنیت بیشتر دارد.
وی همچنان گفت که وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی برای مصئونیت معلومات انترنتی افغانستان کارهای لازم را انجام داده، قانون حکومت‌داری الکترونیکی تکمیل شده و به زودی تصویب خواهد شد،
آقای آریوبی افزود که به زودی تمام لیسه‌های افغانستان به انترنت وکمپیوتر مجهز می‌شوند ودر مراحل بعدی، این نوع خدمات به مکاتب متوسطه وابتدایی نیز گسترش خواهد یافت.
در حال حاضر ۹.۷ میلیون نفر در سراسر کشور به خدمات انترنتی دسترسی دارند که این آمار در مقایسه با یک ونیم سال پیش، نزدیک به دو میلیون افزایش را نشان می‌دهد.
همچنان سرپرست وزارت معارف و معین امور زنان، در این جلسه در باره نقش‌شان در بخش آگاهی‌دهی برای انترنت مصئون سخنرانی نموده تعهد کردند که یک جا با وزارت مخابرات و تکنالوجی معلوماتی در باره حل چالش‌ها کار خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا