آخرین اخباراجتماعاسلایدشوفرهنگ و دانش

تجلیل از روز جهانی مطبوعات در ولایت سرپل

از روز جهانی مطبوعات امروز با حضور مسوولان محلی، نهادهای حمایت ازرسانه ها و خبرنگاران و اعضای پارلمان جوانان، در سرپل تجلیل شد.

محمد یونس نعیمی، رییس انجمن خبرنگاران ولایت سرپل که امروز در روز جهانی مطبوعات صحبت می‌کرد، گفت: در جریان یک سال گذشته خبرنگاران در این ولایت با برخوردهای توهین‌آمیز، تحقیر، خشونت و عدم دسترسی به اطلاعات مواجه بودند.

وی می‌گوید، با آن‌که در این ولایت نمایندگی‌های فدراسیون خبرنگاران، کمیته مصوونیت و مرکز حمایت از خبرنگاران ایجاد شده، اما هنوز هم از مشکلات خبرنگاران در سرپل کاسته نشده است.

وی می‌گوید: با وجودی‌ که قانون حق دسترسی به اطلاعات توشیح شده، اما با آن‌هم شماری از مسوولان دولتی در ولسوالی‌های سرپل است که اطلاعات را در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌دهند و یا اگر گاهی هم حاضر به مصاحبه شوند، خیلی زمان نیاز است تا یک مسوول دولتی حاضر به مصاحبه شود.

در همین حال، ثمرالدین سروش، معاون ملکی فرماندهی پولیس ولایت سرپل می‌گوید: نیروهای امنیتی بخاطر تامین امنیت و مصوونیت خبرنگاران آماده همکاری با آنان است.

اما وی از خبرنگاران  نیز خواست باید آنان در رابطه موضوعات خبری با دید مسلکی و درک اوضاع اجتماعی عمل کنند.

محمد ظاهر وحدت، والی سرپل گفت که وی از گذشته‌ها حامی رسانه‌ها و مطبوعات بوده است و امروز نیز حمایت خود را از رسانه‌ها و خبرنگاران اعلام نموده گفت که به هیچ مسوول امنیتی و محلی اجازه بدرفتاری با خانواده مطبوعات را نخواهم داد.

آقای وحدت رسانه‌ها را گوش و زبان ملت عنوان نموده وعده سپرد که رسانه‌ها هرگاه خواسته باشند مسوولان محلی به شمول خودش حاضر به ارایه معلومات خواهد شد.

مسوولان محلی در سرپل می‌گویند که در شرایط امنیتی بخاطر تامین امنیت و مصوونیت خبرنگاران تلاش خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا